וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיסקר, יצרנית מכוניות חשמליות פושטת רגל?

פיסקר, יצרנית המכוניות החשמליות המתקדמות מארה"ב מפטרת 75 אחוזים מכוח העבודה ומועמדת לפשיטת רגל. עוד מכה לענף החשמלי?

התפתחות גורלית בעתידה של פיסקר. יצרנית המכוניות ההיברידיות והחשמליות מארה"ב הכריזה לאחרונה כי תפטר 75% אחוזים מכוח העבודה שלה בטווח המיידי, מה שככל הנראה עלול לבשר על סופה של החברה השאפתנית שחלמה לשנות את ענף התחבורה.

"המאמצים שלנו לרקום שותפות אמיצה, מחויבת וחזקה כדי להמשיך בפעילות עדיין נמשכים במלוא הקיטור. עם זאת, ככל שנקף הזמן כך נאלצנו לבצע החלטות כואבות ואחת מהן לצערנו פוגעת בעובדי החברה ובלב פעילותה", כך הכריזה פיסקר ביום שישי האחרון.

בתכנית הקיצוצים, יישלחו הבייתה כ-160 עובדים, מה שיותיר את החברה עם 40 אנשים בלבד. הפיצויים עבור אלה שיאבדו את מקום עבודתם מסתכמים רק בימי החופשה הלא מנוצלים, שכן החברה לא תשלם דולר במסגרת חוזי העבודה הנוכחיים.

פיסקר נקלעה לצרות כלכליות במהלך 2011 לאחר פשיטת הרגל של ספקית הסוללות שלה, A123, כיום B456. לאור המחסור בסוללות, היצרנית לא הפיקה מכונית אחת מאז הקיץ האחרון וספגה מפלה ברווחיה.

המסמר האחרון בארון ננעץ בסוף חודש מרץ, בעקבות התפטרותו של מנכ"ל החברה הנרי פיסקר לאור עימותים מול הדירקטוריון ובשל ניהול אסטרטגיה כושלת. בשבוע שעבר, שכרה החברה עו"ד כדי לטפל בתהליכי פשיטת הרגל, אם אכן תתממש התחזית הקודרת.

פיסקר נוסדה ב-2007 ופועלת מהמטה המרכזי באנהים, קליפורניה. היא התפרסמה ב-2008 כיצרנית המכונית ההיברידית-חשמלית הנטענת המתקדמת מסוגה בעולם, וזכתה במספר פרסים בתערוכות לשימור איכות הסביבה. האם זוהי תחילתה של מגמה?

עוד הרבה על פיסקר בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • פיסקר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully