וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שת"פ: שברולט ופורד מפתחות תיבות 10 הילוכים

שתי הענקיות האמריקניות תשתפנה פעולה במסגרת פיתוח תיבות תשעה ועשרה הילוכים אוטומטיות. ההסכם יחסוך סכומי עתק ויביא להפחתה בתצרוכת הדלק במכוניות העממיות

המציאות הכלכלית ממשיכה לדפוק על דלתות יצרניות הרכב. פורד וג'נרל מוטורס, שתי יריבות וותיקות, הכריזו אמש (שלישי) על הסכם שיתוף פעולה טכנולוגי במסגרתו תפותח תיבת הילוכים אוטומטית חדישה עם תשעה ועשרה הילוכים, מהלך אסטרטגי אשר מביא עימו חסכון של מאות מיליוני דולרים בעלויות פיתוח וייצור לשתי החברות המתחרות.

המכוניות אשר תצוידנה בתיבות תמכרנה מסביב לעולם, כאשר כל אחת מהן מאופיינת בתכונות הבלעדיות של היצרן המשווק. תיבת התשעה הילוכים, הבסיסית בהיצע, תתוקן רק במכוניות בעלות הנעה קדמית, בעוד מכוניות עם הנעה אחורית תקבלנה תיבת עשרה הילוכים מתקדמת יותר.

"צוותים של פורד ו-GM כבר עובדים על התמסורות החדשות, ואנו רואים בכך חיזוק משמעותי לכל הסדרות עם בשורה גדולה בהפחתה בצריכת הדלק", כך אומר ג'ים לאנזון, בכיר במחלקת ההנדסה של GM.

זוהי הפעם השלישית שפורד ו-GM משתפות פעולה, לאחר שבשנים האחרונות סיפקו 8 מיליון יחידות של תיבות 6 הילוכים אוטומטיות בפיתוח מוסכם עבור מכוניות עממיות, ביניהן פורד מונדאו, אדג', שברולט מאליבו, טראוורס, קרוז ועוד. "ללקוחות לא איכפת מאיפה מגיעה התיבה", כך דיוויד אנקרוס מארגון ביטוח כלי הרכב בארה"ב בראיון ל'דטרויט ניוז'. "העיקר שהן מספקות את הסחורה".

מהנדס העל של פורד, קרייג רנקר, מוסיף כי יתרון נוסף הוא בשיתוף מכללים ב"חווית הלקוח לאחר רכישה", כלומר בביקורים במרכזי השירות וכי "ההבדל המשמעותי ביותר יהיה בתוכנת הניהול ביחס למנוע של החברה. לכל יצרן יש את השיקולים שלו כמובן ואיך הוא רוצה שהרכב יגיב - ספורטיבי או מתון יותר".

לא ברור כעת מתי תהיה התיבה זמינה, אולם כלי התקשורת בארה"ב מעריכים שמכוניות ראשונות תצאנה לכביש עם תיבות אלה רק בעוד שנתיים-שלוש. מהעבר השני, הקולקציה הגרמנית הבכירה, מרצדס בעיקר, כבר בשלבים אחרונים של הכנת תיבות תשעה הילוכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully