וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכונית הגניבה בישראל: מיצובישי לנסר

מעל 20 אלף מכוניות נגנבו בישראל בשנת 2012, ירידה של 4% בהשוואה לשנה שלפני כן. מרביתן, הועברו לפירוק בשטחי הרשות הפלשתינאית והוחזרו לישראל עם ליקויים מסוכנים

נתונים שמפרסמת יחידת אתגר של המשטרה בשיתוף עמותת אור ירוק, מלמדים כי שיעור גניבות הרכב בישראל ירד בשנת 2012 ב-4% לעומת 2011, ועומד על 21,084 כלי רכב. מפילוח המספרים, עולה כי 60% אחוזים מסך כלי הרכב שנגנבו היו פרטיים, 19% דו גלגלי והיתר מסחריים.

הרכב הגניב ביותר בשנה הקודמת היה מיצובישי לנסר - 807 כלי רכב נעלמו כלא היו (אם כי לא נמסר מאיזה דגם ושנה). אחריו ברשימה מאזדה 3 עם 711 גניבות רכב, סובארו לאונה ממשיכה לככב עם 603 גניבות ומאזדה 323 עם 600 גניבות. בתחום הדו גלגלי, נעלמו 1,890 כלים דו גלגליים של סאן יאנג ו-1,028 של קוואנג יאנג.

עוד עולה, כי החודש בו נגנבים הכי הרבה מכוניות בישראל הוא ינואר - 1,235 כלי רכב. גם בחודש פברואר נרשמה פעילות ערנית של הגנבים עם נתון של 1,017 כלי רכב. החודש בו נגנבו הכי מעט מכוניות הוא ספטמבר - 752 כלי רכב.

על אף שבישראל חוקק חוק האוסר על תיקון רכב בשטחים הפלשתינאים, על פי הערכות המשטרה מרבית כלי הרכב שנגנבו משטח ישראל הועברו לרשות הפלשתינאית ופורקו לחלקים, הורכבו מחדש על כלי רכב וחזרו לכבישים המקומיים. לדברם, מדובר בכ-70% מהיקף הגניבות.

"תיקון כלי רכב במוסכים פיראטיים ולא מורשים, מהווה סכנה גדולה לנוסעי כלי הרכב ולשאר משתמשי הדרך האחרים, מאחר ובמקרה של תאונה על מערכות הרכב לעבוד בצורה תקינה. לכן, על המדינה להקשות על הסוחרים בחלקי חילוף גנובים, להגביר את האכיפה נגד גנבי המכוניות ולנקוט יד קשה בענישה נגד עברייני גניבות כלי הרכב". כך שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק.

באופן לא מפתיע, המחוז שבו נגנבו הכי הרכב מכוניות הוא המרכז, עם שליש מסך הגניבות. ירושלים גם מוכת גנבי רכב ושם עומד הנתון על 16%. בדרום הארץ 12%, בחוף 9%, בצפון 4% ובמחוז ש"י 2%.

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully