וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצדס חושפת פנאי קומפקטי: GLA

מרצדס חושפת את ה-GLA קונספט שייצא להתחרות באודי Q3, ב.מ.וו X3, ריינג' איווק ורכב הפנאי הקומפקטי העתידי של לקסוס. בכורה רשמית בפרנקפורט

מרצדס ממשיכה לשבור את הרוטינה בענף הרכב, וחושפת דגם חדש ונוסף בסגמנט הקרוסאוברים שהינו גרסת פנאי של ה-A קלאס: GLA. הרכב עדיין מוגדר כמודל ראווה, אך גרסת ייצור שלו צפויה להבשיל לקראת תערוכת הרכב הגרמנית שנערכת בפרנקפורט בחודש ספטמבר הקרוב.


העיצוב החיצוני הוא ללא ספק "מרצדסי" בהתגלמותו. מידותיו של ה-GLA מספרות על אורך של 4.3 מ', רוחב של 1.96 מ', הוא נישא לגובה של 1.57 מ' ובסיס הגלגלים כ-2.7 מ'. לפיכך - ולמרות הפערים לזכותו או לחובתו, ימצא תחרות בסביבת ריינג' רובר איווק, אודי Q3 וכן ב.מ.וו X3, וגובל ב-X1 בין היתר.

הקונספט, כנגזר מתפקידו, מבליט מספר תכונות חדישות, כמו למשל יחידות תאורה בהן נורות לייזר אדפטיביות מתוחכמות. לדברי מרצדס, יהיה לפטנט תפקיד כפול במהותו, אם כי קצת מצועצע: הקרנת סרטים על קיר עירום, ולמעשה הסבת משטחים ריקים לקולנוע פרטי, וכן יתרום לבטיחות על ידי הצגת אובייקטים של מערכת הניווט על הכביש, ובכך יאפשר לנהג ממש לעקוב אחר הסימונים. בנוסף לאלה, ניתן להסיר את המצלמות ההיקפיות על גג המכונית ולהתקינן על קסדת אופנוע או אופניים ולתעד רכיבות לפרקי זמן קצרים.

התפאורה בתא הנוסעים אינה שונה מהותית מדגמי ה-CLA או ה-A קלאס, אך מתוקף מעמד הדגם כרכב רעיוני, ניכר כאן שימוש עשיר בחומרים כמו פלקסיגלאס במתגי ההפעלה של מערכת הבידור המרכזית, רצועות ארוכות של אלומיניום, הרבה עור, וכל זאת סביב סידור הושבה לארבעה על חומרי קטיפה איכותית. זאת ועוד, פתחי המיזוג מוארים גם הם ב-LED ומקרינים בתאורה כחולה או אדומה את טמפרטורת בקרת האקלים.

הכוח לכל ארבעת הגלגלים ("4 מאטיק"), יגיע ממנוע בנזין טורבו ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ל' בעל תפוקה של 211 כ"ס בחיבור אל תיבת שבעה הילוכים כפולת מצמדים DCT. תחתיו תהיינה יחידות בסיסיות כמו ב-A קלאס עם החל מ-120 כ"ס מנפח 1.6 ל', ומן הצד השני ישתלבו מנועי הדיזל המסורתיים של מרצדס בטכנולוגיות אקולוגיות, וכן תהיה גרסת AMG כוחנית עם יותר מ-340 כ"ס.

התמחור של ה-GLA צפוי להציב אותו ראש בראש עם ריינג' רובר איווק, אולם העלות הסופית תקבע לקראת סוף הקיץ הקרוב. כלי התקשורת בגרמניה, מעריכים כי המחיר בעת השקתו יהיה כ-30 אלף יורו (150 אלף שקלים לפני מס). לישראל יגיע במהלך השנה הבאה.

עוד הרבה על מרצדס בוואלה! רכב

מרצדס GLA  קונספט. אתר יצרן
מרצדס GLA קונספט/אתר יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • מרצדס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully