וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן קרוס בלו קופה: הטיגואן הבא?

פולקסווגן חשפה בתערוכת סין גרסת ראווה בשם קרוס בלו קונספט, הרומזת על קרוסאוברים מתגבשים בעתיד המותג מבוססי הנעת כלאיים חסכונית. האם זה הטיגואן החדש?

אחרי השקת מוביל הנוסעים הגרנדיוזי והקונספטואלי 'קרוס בלו' בתערוכת דטרויוט לפני כמה חודשים, פולקסווגן הציגה בתערוכת סין רכב רעיוני המבוסס על עקרון דומה, אך עם חמישה מושבים במקום שבעה, ומערכת הנעה היברידית יעילה שתכנס לשימוש החברה בשנים הקרובות.

הקרוס בלו קופה (דמוי שתי דלתות) מבוסס על הפלטפטורמה החדשה והמודולארית MQB, ומציג מידות קומפקטיות מאחיו האמריקני גבה הקומה שנחשף במישיגן, אך עם זאת הוא גדול במעט מהטוארג הנוכחי.

קלאוס בישוף, מבכירי פולקסווגן, מתאר אותו כמוצר שנתפר לשוק האמריקני אך בשל גמישותה של פלטפורמת הקונצרן, בהחלט ייתכן כי יהיה לו מקביל צנוע יותר באירופה - קרוב לטיגואן במידותיו. "אתם תראו רמזים של הרכב הזה במכוניות חדשות, אבל זה אינו הטוארג החדש", כך אמר לכלי התקשורת בבריטניה.

בחזיתו, נושא הקרוס בלו קופה מנוע בנזין היברידי רב עוצמה; הנפח עומד על 3.0 ל' ששה צילינדרים טורבו, בהספק של 300 כ"ס בחיבור אל שני מנועים חשמליים (אחד על כל סרן) שמביאים את העוצמה המשוקללת ל-415 כ"ס ו-71.9 קג"מ.

הסוללות, המותקנות בסמיכות אל תעלת התמסורת, מעניקות לו טווח נסיעה חשמלי של עד 40 ק"מ ובמהירות מרבית של 130 קמ"ש. במצב רגיל, כשכל המערכות משולבות, הביצועים מורים על האצה ל-100 קמ"ש ב-5.9 שניות ומהירות מרבית של 250 קמ"ש. צריכת הדלק של הרכב הגדול, שמשקלו 2.2 טון, עומדת על ממוצע שמגרד 30 ק"מ לליטר.

למרות מימדיו הגדולים (בסיס גלגלים 2.89, רוחב 2.2 מ'), תא הנוסעים אינו מהשימושיים ביותר שהחברה תכננה בשנים האחרונות. נפח תא המטען למשל מציע רק 537 ל' במצב רגיל ועד כ-1,000 עם קיפול השורה השנייה (צנום במאות ליטרים מהטוארג). מבנה הקונסולה נשלט על ידי צג מרכזי גדול בקוטר 10 אינטשים עם שלל אמצעי בידור לכל הנוסעים.

כאמור, הבלו קרוס קופה לא ייעבור לייצור סדרתי, אלא ישמש כקדימון לטיגואן החדש שייחשף במהלך שנת 2014 ויגיע לכבישים כשנה לאחר מכן. בין לבין, פולקסווגן תחל ליישם חלק ממנועי הכלאיים החדשים בדגמים נוספים שלה.

עוד הרבה על פולקסווגן בוואלה! רכב

פולקסווגן קרוס בלו קופה. אתר יצרן
פולקסווגן קרוס בלו קופה/אתר יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • מזרטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully