וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביואיק ריוורה: אמנות אמריקנית

ריוורה הוא מותג מפורסם בחברת ביואיק ומסתבר שגם לא נשכח. קונספט חדש של הדגם מופיע כעת בסין עם מערכות טכנולוגיות חדישות ועיצוב מרהיב. תקום לתחייה?

קרוב ל-15 שנים לאחר שייצור ביואיק ריוורה נפסק, המותג האמריקני שוב חולם בענק. חטיבת היוקרה של GM לא מרפה מהפנטזיה ומביעה תקווה שבעתיד הלא רחוק, אולי אפילו בשנתיים הקרובות, תקום לה יורשת חדשה ומוצלחת יותר מאי פעם. כזכור, הרומן עם ריוורה התעורר מחדש לפני שש שנים, אז חשפה החברה בתערוכת סין המסורתית מכונית קונספט שהייתה מיועדת לקדם מחליפה - אלא שהתכנית נגנזה. כעת, היא עושה זאת פעם נוספת עם רכב הדגמה עמוס טכנולוגיות מתקדמות.

הריוורה נבנתה על פי הקו הטכנולוגי האחרון של GM והיא מתגברת תדמיתית את סדרת הדגמים הרעיוניים מ-2007. יש בה למעשה, כל מה שאפשר לחשוב עליו ומתאים למכונית ראווה מנקרת עיניים; העיצוב למשל, פותח במשותף על ידי המטה הסיני בשנחאי וכן על ידי המרכז הטכני של ביואיק בהשראת נחלים ומפלים. זה כולל סימנים בולטים לעיצובים המודרניים של ביואיק ובמיוחד עם הכוונה ללה קרוס ולגריל הממותג שיעטר את חרטום המכוניות בשלב הבא.

ביואיק ריווירה קונספט. אתר יצרן
ביואיק ריווירה קונספט/אתר יצרן

אל תא הנוסעים הדמיוני הזה נכנסים בקלילות דרך צמד דלתות 'גוולינג' ("שחף") גדולות וארוכות, כאשר אחד מן הפטנטים המרשימים ביותר ברכב הוא שימוש בפאנלים מתכווננים אוטומטית (אדפטיביים) כדי למקסם את זרימת האוויר סביב הרכב ובכך להפחית את צריכת הדלק.

ביואיק לא מספרת הרבה על המנוע ההיברידי של הריוורה, מלבד שהמערכת תהיה חזקה מאוד ועם הנעה קדמית או כפולה. מצד שני, היא מאריכה לא מעט אודות הבקרות המשוכללות שלה כמו אינטרנט מהיר, בקרת תפעול שמע ואקלים על פי קריאת תנועות ידיים, מערכת ניווט חכמה, תאורת אמביינט מיוחדת, חיישני ראייה ובטיחות ועוד.

ביואיק ריוורה. אתר יצרן
ביואיק ריוורה/אתר יצרן

ביואיק בוחרת בסין, שוק הרכב הגדולם בעולם ואחד מהרווחים עבורה (700 אלף מסירות בשנה) כדי לארח עוד ועוד חשיפות חשובות וגלובאליות. ולמרות שהריוורה, כפי שהיא כעת, לא תגיע באמת לייצור סדרתי, עולה כי החברה שוקלת להעמיד מכונית קופה חדשה שתשאל מרבית מהרכיבים המנועיים מקדיאלק ATS ו-CTS וכן תבוסס על כיול שברולט קמארו.

ביואיק ריוורה הוצגה לראשונה ב-1949, וייצורה נמשך לאורך שבעה דורות עד ל-1994 אז הוצגה לה מעין גרסת המשך זמנית, אך לא מכונית חדשה שתישא אותה הלאה. טרום המשבר הכלכלי ב-2009 היו דיווחים על החייאתה אולם אלה התפוגגו על רקע קריסת GM והמצב הרעוע של הכלכלה האמריקנית.

עוד הרבה על ביואיק בוואלה! רכב

ביואיק ריווירה קונספט. אתר יצרן
ביואיק ריווירה קונספט/אתר יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • ביואיק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully