וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראלי יוון: רז והלל במקום השני

אייל גונן, מאמר אורח

22.4.2013 / 9:57

הצוותים הישראלים בראלי יוון מתסערים על הסטיג'יים הראשונים. רז והלל מתמקמים במקום השני, רוכבי האופנועים קצת מתקשים אבל נחושים להשיג תוצאות מרשימות

ביום ראשון, הסטייג' ראשון ועבור חלק מהישראלים זאת הפעם הראשונה בה הם מוזנקים שלא על אדמת ארץ הקודש. המקטע הראשון של ראלי יוון אמנם קצר יחסית לשאר הימים אך אידיאלי להכניס לתלם את המשתתפים ובעיקר ללמדם שכאן זה לא מרוצי המדבר בהם הם הורגלו מישראל, ביוון השבילים צרים, העצים תוקפניים והאבנים חדות.

אם בכל זאת תתעקשו לדייק, האקלים, הצמחייה והשבילים מוכרים לכל רוכב אופנוע שטח ולכל בעל ג'יפ מאזור הכרמל הירוק כל ימות השנה. זה דומה ולעיתים, אם מתעלמים לרגע מהשפה ומצבעי לוחיות הזיהוי, חושבים שאנחנו עוד רגע נוגעים באליהו הנביא שעל המוחרקה...

גלעד בנאי, האיש שלנו בקטגוריית M1, עד 450 סמ"ק הוזנק בין הראשונים על גבי ה-KTM. הוא נאלץ לעצור לרגע להגיש עזרה לבחור שוויצרי שהחליט שהמסלול צר מדי וניסה לבדוק תעלה עמוקה סמוך אליו. הוא עיכב את גלעד כמה דקות עד שהאחרון שכנע אותו שאין שום דרך ששני אנשים ימשכו אופנוע אחד מתעלה בעומק 2 מטר. לאחר מכן התברברות קלה גרמה לו לאבד עוד כמה דקות ולמצוא את המקום ה-77 הכללי.

דורון וינטר, גם הוא ב-KTM אך בקטגוריה אחת מעלה על גבי כלי בנפח 500 סמ"ק, זינק תחת המספר 79 בפעם הראשונה בחייו על אדמה זרה. ספר הדרך העתיק (המכשיר שאמור להריץ מול עיניו את הגלגלת הארוכה שמגלה לו לאן עליו להפנות את הכידון) והמושאל החל לעשות בעיות טרם הזינוק ובאמצע הדרך הואיל לקרוע את הנייר עליו כתובה הדרך. אבל דורון, נחוש מתמיד, התיישב על זנבו של מתחרה אחר, כזה שאפשר לסמוך עליו ומצא עצמו בסוף היום במקום ה-68 הכללי.

רז והלל מנבחרת פוינטר, על גבי הצוללת הצהובה, החלו את היום כמוזנקים שניים. הלל, על כיסא הנווט, בדרך כלל לא טועה בניווט אך הפעם הוא טעה בבחירת מנת ארוחת הבוקר. לא פחות מחמש פעמים הצוות נאלץ לעצור כדי לפתוח את הדלת הימנית כדי לאפשר לו להקיא, מחלה של נווטים מתחילים תוקפת לעיתים גם את האריות הותיקים ביותר... בסופו של היום הם מתמקמים במקום השני בעזרת ניווט נטול טעויות, אחרי צוות יווני חמוש בפאג'רו Q שעושה היסטוריה כאשר הוא ה-T1 הראשון שנולד ביוון ויישר קו לתקן FIA.

ניצן ועידו שקל מגלים שעיצוב הכלי הכחול כמיטב הטרופי-טראק האמריקאי מסתיר את הפינות החשוכות תחת הגלגלים הקדמיים ומשאיר את ניצן לנחש ובעיקר להאט כדי לא לספוג את כל הגבשושיות והתעלות שמסכנות את המתלים מלפנים. בנוסף, המגבים מוגבלי התנועה בשיתוך מפשיר האדים שנעדר מהרכב הזה משאירים לו שדה ראייה מצומצם כחרך ירי. נכון לכתיבת שורות אלו צוות שקל ממוקם המקום השמיני.

שי שפירא והראל גולסט מבצעים היכרות ראשונה עם ניווט בעזרת ספר הדרך. אצל הצמד הרגוע, הבליינד-דייט הזה עובר חלק ורק הגשם שהחל לרדת פתאום מאלץ את שי להרים את הרגל מהגז מחשש לבדיקה מקיפה של התעלות העמוקות מדי בצידי הדרכים. הפאג'רו האדום, בודד בקטגוריה הסטנדרטית T2 מתברג בין כל אבי הטיפוס ומוצא את מקומו תחת מספר 6.

רגע לפני הכניסה אל מגרש החנייה מגלים הצוותים שתחנת שטיפה מקומית נמצאת ממש מעבר לכביש וציוותי הסיוע מתנפלים על רכב שזה עתה נוקה ועדיין מטפטף מים. ואם כבר הזכרנו את האנשים שעומלים מאחורי הקלעים ואחראים לכל מה שקורה סביב המרוץ נציין את אריה וקובי, חמושים בדיפנדר ועוקבים בקנאות ובדאגה אחרי הפאג'רו האדום. על גבי סיפון הספרינטר הבולגרי ניתן למצוא את אסן, הנהג הנאמן וסמוך אליו את ויקו אסולין, האחד והיחיד ששום ראלי בין לאומי לא שלם בלעדיו.

ביום השני לראלי יוזנקו המתחרים לשלושה קטעי קישור ושני מקטעים מדודים.

נותני החסות:
פוינטר
טלפארמה
UPS
גילת לווינים
ליוגב
תנועה מערכות
קולומביה
מגע ביטוח
אוטוויק
רפע עמירה ובניו
מולטיפק
יובל נוימן
השביל הירוק

עוד ספורט מוטורי בוואלה! רכב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • ראלי
  • יוון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully