וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שברולט קרוז קובעת שיא צריכת דלק

שברולט קרוז דיזל עם מנוע 2.0 ל' רשמה 19.5 ק"מ לליטר והדיחה את פולקסווגן ג'טה TDI מהפסגה. שברולט:"חסכונית יותר מכל משפחתית נוסעים שאינה היברידית"

שברולט מקדמת נמרצות גרסת טורבו דיזל של הקרוז המשפחתית בארה"ב בעקבות ביצועיה האחרונים. המכונית החדשה, המצוידת במנוע 2.0 ל' TD הרשימה את 'הסוכנות להגנת הסביבה' בארה"ב, המבצעת הערכות ודגימות למכוניות החסכוניות ביותר באמריקה וכן הירוקות שבהן.

על פי נתוני שברולט וה-EPA, הציגה הקרוז ממוצע של 19.5 ק"מ לליטר סולר, ולפיכך ועקפה את פולקסווגן ג'טה TDI לה 17.8 ק"מ לליטר. על התוצאה הגיבה שברולט בשביעות רצון גדולה, שכן מלבד טויוטה פריוס (21 ק"מ לליטר), הקרוז היא המכונית החסכונית בקבוצה זו. "להוציא מכוניות היברידיות אין לה מתחרות".

מנוע ה-2.0 ל' של הקרוז מפיק 148 כ"ס ו-35 קג"מ ב-2,000 סל"ד. בחיבור אל תיבת הילוכים אוטומטית לה ששה יחסי העברה, המכונית מאיצה ל-100 קמ"ש ב-8.6 שניות ולמהירות מרבית של 200 קמ"ש. למנוע אף מנגנון 'אובר בוסט' עם זמינות כוח גבוהה לפרק זמן קצר המנצל את מלוא המומנט - 38.7 קג"מ.

שברולט מוסיפה כי בסיועו של המנוע החדש, הקרוז דיזל מסוגלת לכסות טווח מרבי של 700 מיילים ועד 10 שעות של נהיגה רצופה בכביש המהיר. בנוסף לכך, דגשים ניתנו גם להפחתת זיהום האוויר ובמיוחד ל-NOX, כך שהנתון יהיה נמוך בכ-90% לעומת מנועי דיזל קודמים של החברה.

"רתמנו למיזם של הקרוז דיזל עשרות שנים של ניסיון עם מנועי דיזל מתקדמים", אומר המהנדס הראשי של שברולט גארי אלטמן. "הקרוז TD היא מכונית הנוסעים הטובה ביותר בשוק עם מנוע סולר. אנחנו מגדירים מחדש את המושג "צריכת דלק טובה".

רף המכירות של הקרוז עבר לאחרונה ה-2 מיליון, ומתוך אלה כמעט 33 אלף מונעות בסולר. המחיר לגרסה זו בארה"ב עומד כיום על כ-28 אלף דולרים (כ-110 אלף שקלים לפני מס). בישראל אין כוונה לשווקה בשלב זה.

עוד הרבה על שברולט בוואלה! רכב

קונים רכב חדש? קבלו מבחני דרכים

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • שברולט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully