וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וולוו: "לא נייצר מכונית דגל מפוארת"

וולוו שמה קץ לשמועות ומודיעה כי אין בכוונתה לייצר מכונית דגל מפוארת שתתחרה במרצדס S קלאס. מנכ"ל החברה: "יש לנו עניינים יותר בוערים על הפרק"

סוף לשמועות. יצרנית המכוניות השוודית וולוו התייחסה השבוע לפרסומים השונים על אודות הפקת מכונית דגל מפוארת ויוקרתית, והכריזה חד משמעית: אין שחר לכל הדיווחים שעלו לכלי התקשורת.

מנכ"ל החברה החדש האקן סאמולסן אמר כי מכונית שתוכל להתעמת עם מרצדס S קלאס או ב.מ.וו סדרה 7 אינה בראש סדר העדיפויות של המותג הסקנדינבי. "אין לנו שום שאיפות להכנס לפלח הזה שבו מכוניות מתמודדות עם מנועי V8 או V12. זה לא בתכניות שלנו ואין לזה כל הצדקה כלכלית בשלב זה", כך מדגיש סמואלסון.

השמועות אליהן מתייחס המנכ"ל הן בעקבות קונספט שהחברה הציגה בשנת 2011 בתערוכת שנחאי (בתמונה). באופן רשמי, המכונית - "יוניברס קונספט", רמזה על מחליפתה של ה-S80, אולם בשל מימדיה היו דיווחים לא מאומתים שהיצרנית השוודית תעבד אותה למכונית פאר חדשה. הקונספט הורכב על פלטפורה ארוכה, צויד בדלתות התאבדות ומרכב דמוי קופה.

וולוו, המוזנת כלכלית על ידי צ'רי הסינית, מתמקדת כיום בכלי רכב חשובים יותר המופצים באירופה ובארה"ב. מלבד ה-V40 החדשה - המכונית הראשונה שלה בקבוצת הפרמיום הקומפקטית (ה-C30 אינה נמנית על הסגמנט), נמצא כיום ה-XC90 החדש בשלבי פיתוח לאחר עשר שנות פעילות של הדור הראשון, וכן ה-S80 החדשה שנמצאת בקנה - שניהם יבוססו על פלטפורמה חדשה בשם SPA.

פלטפורמה זו תאפשר לוולוו להגדיל משמעותית את כמות כלי הרכב ל-200 אלף בשנה עבור השוק הסיני, לפתוח מגוון של דגמים שונים ואולי להכנס לנישות חדשות, כמו למשל מכוניות מיני יוקרתיות. כך או כך, מי שקיווה לתשובה שוודית להגמוניה הגרמנית הבכירה, יאלץ להמתין עוד הרבה מאוד שנים כנראה.

עוד הרבה על וולוו בוואלה! רכב

קונים רכב חדש? קבלו מבחן דרכים

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • וולוו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully