וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסאן פרינד מי: המכונית השיתופית הראשונה בעולם

ניסאן הציגה בסין את פרינד מי קונספט, מכונית הומאז' לדור הצעיר של שנות ה-80 שחפץ בעיצוב ספורטיבי עם תכונות מגוונות והרבה שכלולים בתא הנוסעים

ניסאן שולפת קונספטים בצרורות בשנים האחרונות, ובעצם מאז הג'וק, אפשר לומר שכל הרעיונות שלה קיבלו זווית מאוד אישית וטעם מובחן מכל מה שמוצג על במות תערוכות הרכב בעולם. דוגמא נוספת? העיפו מבט על ניסאן "פרינד מי קונספט" שהוצגה זה עתה בסין - מכונית קופה שכמיטב המסורת משחקת תפקיד כפול: חזון העתיד, והטמעת פטנטים לנוסעים.

מאחרי פרינד עומד קונספט של "מיזוג אחד בשני". לדברי ניסאן זוהי מחווה לילדי שנות ה-80 שרוצים הכול מהכול, ולחוות ביחד את ההרפתקאות המטוריות. "הרעיון הוא שיש שיתוף מלא בין הנוסעים. הם מחוברים כל הזמן באמצעות הטלפון החכם, בין אם במסרים, מסרונים, שיחות צ'ט או הודעות מולטימדיה". לכל אחד מהנוסעים, יש את האפשרות לשתף את המידע שמוצג אצלו בנייד אצל האחר. "זו באמת הרמוניה על גלגלים", כך בכירי החברה.

במרכז הבקרות נמצאת מערכת שליטה שנקראת 'אורקל סטון', באמצעותה הנוסעים יכולים לראות על גבי הנייד האישי את המידע שמקרין מחשב המכונית אודות הנסיעה ותנאי הדרך: צריכת דלק, תמרורים, אזהרות והתראות, מהירות, מצב הילוכים וכן ניתן לשלוט על מערכת השמע על ידי העברת הפיקוד למי מהספונים ברכב.

בניגוד להרגלי היצרניות, ניסאן לא מפרטת הרבה על מערכות הינע כאלה או אחרות, ומדגישה רק את צרכי השוק הסיני, שם היא עורכת את האירוע החגיגי הזה. על פי נתוני החברה, צעירים סינים מרבים להשתתף ברשתות חברתיות (ולו רק בשל נפח האוכלוסייה) על אף הפיקוח ההדוק של הממשלה על אתרי אינטרנט, ולכן המכונית מציגה סוג של חירות עבור הגולשים הממונעים.

העיצוב החיצוני מכל מקום, אין בו יותר מידי סימנים לבאות, זולת קדימון לחרטום אחד אפשרי שניסאן תעשה בו שימוש במכוניות הספורט של המותג היפני, בפרט בסדרת ה-300 והGT-R. האם נראה משהו מכל הפסטיבל האינטרנטי הזה מגיע לייצור? כן, אבל בהדרגה ממושכת.

עוד הרבה על ניסאן בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • ניסאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully