וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הקיצוץ, הרכבת תגיע לבית שאן וכרמיאל

25.4.2013 / 7:25

בשורה משמחת לתושבי הפריפריה: הקיצוץ התקציבי יפסח על הנחת קוי המסילה לבית שאן וכרמיאל. כץ - "הישג חשוב לכל מדינת ישראל"

הידוק החגורה שכופה משרד האוצר על המדינה לא יפגע בהנחת תשתית הרכבת בישראל. רכבת העמק בין חיפה לבית שאן וקווי הרכבת בין עכו – כרמיאל ואשקלון – באר שבע לא יוקפאו כפי שדרשו פקידי האוצר בתחילת תהליך הקיצוץ הרוחבי בתקציב המדינה.

ממשרד התחבורה נמסר כי בסופם של דיונים קדחתנים בין משרד התחבורה למשרד האוצר, בהם הציגו אלה לאלה את תוכניותיהם, הוחלט כי תכנית נתיבי ישראל שמטרתה חיבור הנגב והגליל למרכז הארץ, באמצעות רשת של מסילות ברזל וכבישים מהירים, תיושם במלואה. לעומת זאת, מספר פרויקטים תחבורתיים שביצועם טרם החל יידחה לשנה או שנתיים כדי לאפשר עמידה ביעדי הקיצוץ.

על פי הסיכום שהושג כל הפרויקטים המסילתיים והכבישים שיצאו לדרך ובכללם קווי הרכבת בין חיפה לבית שאן (רכבת העמק), עכו – כרמיאל וקו הרכבת בין אשקלון לבאר שבע, העובר דרך נתיבות, אופקים ושדרות לא יוקפאו ויימשכו במטרה להשלימם במועד שנקבע. כמו כן, משרד האוצר מתכוון לגייס כשני מיליארד שקלים, מהנפקת אג"ח ברכבת ישראל.

שר התחבורה ישראל כץ "מצד אחד תרמנו תרומה משמעותית לצמצום הגרעון בתקציב ומנגד לא פגענו במהפכת התשתיות שמוביל משרד התחבורה בשנים האחרונות הכוללת את חיבור הנגב והגליל למרכז הארץ ותסייע בצמצום פערים חברתיים וכלכליים של כל התושבים".

עוד על משרד התחבורה בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully