וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר התחבורה: "אל תקנו כלי רכב חדשים"

30.4.2013 / 22:29

ישראל כץ מחדש את הקרב מול יבואני הרכב וקורא באמצעות עמוד הפייסבוק שלו להימנע מרכישת רכב חדש עד להורדת המחירים בשוק

שוב הפייסבוק הופך לזירת התנגשות והפעם בין שר התחבורה ישראל כץ ליבואני הרכב בישראל. בעמודו האישי של השר פנה זה אל ציבור קוראיו כי עליהם להימנע מרכישת רכב חדש מיבואני הרכב - "רגע לפני שמהפכת המחירים בענף הרכב יוצאת לדרך, אני קורא לכם: אל תיקנו רכבים חדשים עד שהמחירים ירדו! דברו עם משפחותיכם ועם חבריכם והסבירו גם להם."

זו אינה הפעם הראשונה בה מביע השר את מורת רוחו מהתנהלות שוק הרכב בישראל. בעבר דאג להקים את ועדת זליכה לבחינת התחרותיות בשוק הרכב, אך למרות שלא קיבל את כל המלצותיה במלואן, חלק מהן כבר החל בתהליך האישור. אולם, פניה ישירה שכזו להימנע כליל מרכישת רכב חדש, הנה בגדר עליית מדרגה.

"אני שב וקורא לכם שלא לקנות רכבים חדשים עד שהיבואנים יורידו את המחירים ויתנו גם לכם את ההנחות שם נותנים כיום לחברות הליסינג ולגופים מיוחסים אחרים, כי גם לכם מגיע." אולם שר התחבורה לא מסתפק בקריאה זו ואף מעלה את גובה הלהבות באומרו - "רק כדי לסבר את האוזן, ההיקף השנתי של יבוא רכבים לישראל עומד על 30 מיליארד שקלים שמתחלקים בין 15 משפחות של יבואני רכב. זה הזמן שלכם אזרחי ישראל, להוכיח ליבואנים שתקופת החגיגות ורווחי היתר על חשבון הציבור הסתיימה."

היבואנים לא נשארים חייבים

דבריו של שר התחבורה התקבלו בבוז בקרב כמה מיבואני הרכב עמם שוחחנו. "שר התחבורה שוכח שמחצית ויותר ממחירי הרכב הם מס נטו שהמדינה גורפת לכיסה. מהמחצית הנותרת יש לגרוע את עלות הרכב עצמו, עלות ההובלה, עלות התחזוקה והערבויות שדורשת המדינה ועלות כוח האדם שכרוך בהפעלת מערך יבוא רכב לישראל, כך ששולי הרווח ליבואני הרכב קטן הרבה יותר ממצג השווא שהשר מנסה לצייר בעיני קוראיו. נתונים אלה גלויים לעיני האוצר ולכן תגובתו של השר מפתיעה. הדרך העיקרית להוזלת מחירם של כלי הרכב בישראל, היא הפחתת רכיב המס, אבל הרי המדינה לא רוצה להתנתק מהפרה החולבת הזו שנקראת שוק הרכב."

נציגו של יבואן גדול אחר בישראל הרחיב ומסר כי "מדובר בפופוליזם זול שנועד ליצור בערה בקרב הצרכנים כנגד יבואני הרכב במקום כנגד האחראים באמת על ייקור כלי הרכב בישראל." עוד עולה מדבריו, כי שוק הרכב בישראל תחרותי מאוד והייקור המתמיד של כלי הרכב לא נובע מדרישות היבואנים או היצרנים, אלא מהעלאה קבועה של רכיב המס על ידי יצירת נוסחה לא הגיונית לחישוב המס על הרכב (נוסחת המיסוי הירוק. ק.ל).

בנושאי היבוא המקביל והאישי כולם היו תממי דעים - מרבית כלי הרכב המיובאים לישראל באופן אישי, נעשה דרך סוכנים מפוקפקים, אשר מצליחים למכור את כלי רכב אלה במחירים מוזלים, גם משום שמדובר בכלי רכב משומשים (ולכן לא ניתן לעמוד על עברם, גם אם שמשו כרכבי השכרה) וגם על ידי עבירה על החוק בפיצול חשבוניות הקניה (אחת לרכב ואחת לאבזור הנוסף) והגשת חשבונית על סכום נמוך יותר. יבואני הרכב המקבילים, אשר לא יוכלו לרכוש כלי רכב מיצרניות הרכב, יביאו לישראל כלי רכב במפרטים לא אחידים, ממדינות וסוחרים עולמיים שנתקעו עם מלאים, מה שיקשה על המדינה לעקוב אחר התאמתן של מכוניות אלה לישראל (התאמה למדינות חמות וכו'. ק.ל) והאחדת מחירן במחירון הרכב.

עוד על משרד התחבורה בוואלה! רכב

קונים רכב חדש? קבלו מבחני דרכים

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully