וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי RS6 החדשה: נהיגה ראשונה

מכונית סטיישן עם ביצועי על אינו רעיון חדש מבית אודי, אבל ה-RS6 החדשה ממשיכה להעלות את הרף עם 305 קמ"ש ו-560 כ"ס

את ההתרשמות הראשונה שלנו מאודי RS6 החדשה, מכונית הסטיישן עם ביצועי 'על' של היצרנית הגרמנית, החלטנו לערוך באופן מעט שונה. מאחר ועם תג מחיר שיחצה בקלות את רף מיליון השקלים, גם בצ'מפיון צופים שבמהלך כל הזמן שזו "תשווק" בישראל, אם אפשר לקרוא לזה כך, רק אדם אחד ירכוש אותה, קרוב לוודאי. לכן, הרשו לנו להקדיש את מבחן זה עבור אותו יחיד סגולה.

שלום לך אדון ט'. אני מקווה שלא אכפת לך שאשתמש באות הזו, ט', שכן קרוב לוודאי היא גזורה ממעמדך ולא משמך - טייקון. אם גם שמך מתחיל באות זו, הרי שהרווחנו פעמיים. לא ניכנס למקור כספך, או לשאלות האם הזעת עבורו, או אפילו אם הצלחת לשלם עליו את מלוא מידת המס הדרושה, אבל קרוב לוודאי שבחודשי הקיץ תוכל להזמין אליך את נציג אודי עם ה-RS6 החדשה להתרשמות ודיון על המחיר.

על הנייר הוא יהיה קרוב לוודאי מעל למיליון שקל, אז לפני שאתה זורק סכום כזה על מכונית סטיישן, חשבנו שתרצה לדעת מה הכסף שלך קונה. אז טסנו עד לגרמניה כדי לנהוג בה ואלו רשמינו ממנה. אנו מקווים שתראה בהם כשימושיים עבורך.

השקה אודי RS6. קובי ליאני
השקה אודי RS6/קובי ליאני

305 קמ"ש באים ברגל ימין

לפני שנספר לך על יכולות הביצועים של האודי הזו, נתחיל עם אזהרה. אל תנסה להשיג את נתון המהירות המרבית שלה על כבישי ישראל. עם 305 קמ"ש מדודים ואמיתיים (אנחנו ראינו 301 קמ"ש על ה-GPS בקטע זה), קרוב לוודאי שלמרות מעמדך תבלה כמה לילות בתא מעצר מטונף ותידרש להגדיל את הריטיינר של עורך הדין שלך באחוזים רבים וזה יהיה חבל.

אבל בכבישי גרמניה המצב שונה לגמרי. יש מעט מאוד רגעים מרגשים כאלה בעולם המוטורי, בהם הכביש שלפניך מתרוקן, רגע אחרי שהופיע השלט שמודיע על קטע בעל מהירות נסיעה לא מוגבלת. במקרה הזה, אם תצמיד את הדוושה הימנית לשטיח העמוק, יקרו כמה דברים: תיבת ההילוכים (8 הילוכים טיפטרוניק) תוריד לפחות שלושה הילוכים מטה, שמונת הצילינדרים יתעוררו בשאגה, מגדשי הטורבו יסתובבו כאילו אין מחר, 71.3 קג"מים (בין 1,750 ל-5,500 סל"ד) יעשו קוקטייל עם 560 כוחות סוס (בין 5,700 ל-6,600 סל"ד) ויטיסו אותך בסערה מוטורית למהירות מרבית של 305 קמ"ש.

את זה כבר אמרנו לך כאמור, אבל הדרך שבה אתה תגיע למהירות המסחררת הזו, תגרום לך להבין לאיפה הלך לפחות חצי מהכסף שזרקת על האוטו - על המנוע. מדובר במנוע מפלצתי מסוג V8 שנפחו 4.0 ליטר שיודע לא רק להיות חזק כמו הרקולס (3.9 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש), אלא גם להיות חסכוני, יחסית. הוא יודע להיכבות בזמן עמידה ברמזורים ולהתניע מיד כשאתה רוצה לנסוע והוא גם יכול לכבות, ממש לכבות ארבעה מתוך שמונת הצילינדרים אם, נאמר, תיסע בכביש 6 במהירות חוקית עם רגל עדינה על הגז. זה יחסוך לך המון כסף בדלק, כשתגיע לצריכה טובה של יותר מ-10 קילומטרים לליטר.

אם כבר אתה נמצא במצב שיוט, נספר לך שישנה בקרה מתקדמת מפוקחת מצלמות ולייזר שתעזור לך לעשות כן בבטחה עד מהירות של 250 קמ"ש, שמודדת ומפקחת על התנועה שמסביבך (מלפנים ומאחור) ומהירותה ותדע אפילו לבלום במקומך אם תפליג לרגע בשיחה לתוך הסמארטפון.

השקה אודי RS6. קובי ליאני
השקה אודי RS6/קובי ליאני

מתלים מבוקרי מחשב ואגזוזים קולניים

האודי המסעירה הזו תוכננה כמובן לכבישים קצת יותר טובים מאלה שלנו בישראל. יחד עם היעוד הספורטיבי שלה, אתה וודאי מבין שעליך לצפות למתלים שכוילו על הצד הקשיח של הסקאלה. אבל זה לא יעיק עליך מדי או בכלל, שכן המתלים האלה מורכבים מכריות אוויר מבוקרות מחשב שמציעים לך שני מצבי שיכוך - 'דינמיק', כלומר מצב שבו המתלים נעשים קשים כבטון לטובת נהיגה ספורטיבית על מסלול, אם היה כזה בישראל ומצב 'קומפורט'. כמו שהאחרון נשמע, זה המצב הנוח והמועדף, גם בנהיגה ספורטיבית על כביש ציבורי. שכן אל תשכח שעל החיבור לכביש אחראים חישוקי 20 אינץ' כסטנדרט עם שכבה מאוד רזה של גומי שצבוע עליהם, אבל מותר להניח שתבחר בחישוקי ה-21 אינץ' היפים יותר, בתוספת תשלום כמובן.

אם אתה זה שרכש בארץ את ה-RS6 היחידה מהדור הקודם, וודאי תחוש בהבדל בנהיגה בחדשה, אבל אם זה לא היית אתה, נספר לך שה-RS6 החדשה שיפרה מאוד את יכולות הכביש שלה, שלא קשורות רק לביצועים בקו ישר. השלדה שלה נעשתה קלה בעשרות קילוגרמים, הגוף עשוי כמעט כולו מאלומיניום וגם הבלמים עברו דיאטה רצינית (בהם ניגע עוד רגע, סבלנות). לא רק זה, שכן גם מערכת ההיגוי שודרגה מאוד ועכשיו תוכל להרגיש יותר מה קורה שם למטה.

אבל למרות הכל ולמרות ההתחדדות וההתמקדות החדשה של השלדה בהתנהגות, בקטעים הטכניים והמאתגרים יותר לנהיגה, עדיין תרגיש שמשהו חסר לך - שמשהו שם לא ברור לגמרי. ה-RS6 מצליחה לבודד את הנהג מהדרך, ולא בכוונה הטובה של המילה. התחושות מהכביש נעצרות איפשהו בדרך אל הידיים והישבן ותמיד תמצא את עצמך מגשש ותוהה מה עובר על הרכב ומה מצב החיבור לכביש. קרוב לוודאי שהאחיזה תהיה כל כך גבוהה, שהאספלט ישבר לפני שהיא תגיב בתת היגוי, אבל זה עדיין לא נעים לא לדעת במאת האחוזים מה מצבך, כשאתה טס במהירות תלת ספרתית לא אנושית בין עקלתונים.

בשלב הזה כדאי שנספר לך שעדיף שתסמן V ליד הבלמים הקראמיים במפרט לפני ההזמנה, כי אמנם הבלמים הסטנדרטיים גדולים וחזקים, אבל הם עובדים מאוד קשה לעצור את כמעט שני הטונות האלה וכשתתעלל בהם, יגיע השלב שבו הם ירגישו כלא מספיקים. אם תבחר באופציה הקראמית, גם תחסוך 10 קילוגרמים שלמים במשקל (הבלתי מוקפץ) וגם לא תרגיש אפילו שמץ של דעיכה ביכולת הבלימה בשום מצב.

השקה אודי RS6. אתר יצרן
השקה אודי RS6/אתר יצרן

יש מקום לאופניים בבגאז'

חוץ מביצועים שיכולים להבהיל מכוניות פרארי, הסיבה השניה שבשמה הוצאת יותר ממיליון שקל על האודי הזו, היא השימושיות שמביאה עמה תצורת הסטיישן, נכון? אתה וודאי פעיל ספורטיבית, רוכב אופניים בשבתות בשעות בוקר מוקדמות ואולי אפילו יש לך לברדורית בלונדינית חכמה. את שניהם תוכל לשים בתא המטען בקלות וודאי תשמח לדעת שהדלת נפתחת ונסגרת חשמלית. אמנם לא עם הרגל כמו בפורד קוגה, אבל אתה מבין את הכוונה.

קפיצה אחת קדימה תביא אותך אל המושב האחורי, תגלה סלון מרווח מאוד הודות לבסיס גלגלים של 291.5 ס"מ. המושבים שם למעשה כל כך נוחים, שאם תסכים למישהו לנהוג במקומך, ממש תהנה לבלות שם זמן ולעסוק בענייניך. תמצא שם חיבורי חשמל 12 וולט, הצללה בחלונות הצד, בקרת אקלים מפוצלת גם לאחור, תאורה אישית ועוד.

מול ההגה וימינה ממנו נמצאים שני מושבים שמשלבים בין תכונות של כורסאות עור מפוארות למושבי מירוץ. מחד, הם חובקים היטב בירכיים, במותניים ובגב התחתון וכמובן שמתכווננים חשמלית במגוון אפשרויות, אבל גם מרגישים נעימים ורכים מאוד למגע. אלמלא כוחות ה-G הרבים שימעכו לך את האברים הפנימיים וימתחו לך את שרירי הצוואר, אפשר היה להירדם עליהם בקלות.

קשה לנו להיכנס איתך לדקויות רשימת האבזור, כי פשוט יש המון אלמנטים ובהתאם לעומק הכיס שלך, תוכל לבחור מבין עשרות אפשרויות תפירה אישית, תרתי משמע - מצבעו של החוט התופר את המושבים והעור שמדפן את הדשבורד ועד מערכת שמע של 'באנג אנד אולפסן', עם בקרת "אינפוטיינמנט" שעולה כמעט 100 אלף שקל. מסביב לכל הצעצועים, תמצא אודי אמיתית וזה אומר איכות גבוהה בחומרים, ירידה מטריפה לפרטים ודקדוק עד קוצו של מילימטר בהנחת החומרים בקבינה, ממש כמו שלמדת לאהוב.

השקה אודי RS6. קובי ליאני
השקה אודי RS6/קובי ליאני

העברה בנקאית או תספורת?

אז אחרי שקראת את כל זה אדון ט', מגיעה ההחלטה הקשה: האם להיות האדם ה(ככל הנראה)יחידי שיקנה בארץ את האודי RS6, או לא. בצד ה'כן' נספר לך שמדובר במפלצת ביצועים על ארבעה גלגלים. היא תהיה אחת החזקות, המאיצות והמהירות ביותר בישראל והיא תסתיר את זאת (או לפחות תנסה, כי קשה להתעלם מהמבנה הרחב שלה והחזית התוקפנית) עם מבנה סטיישני כמעט תמים למראה (ושוב , בהתעלם מהאגזוזים הענקיים, הדיפיוזר מאחור ומראות הצד קארבון) שיגרום לכל קנאי מתבונן לחשוב שאתה קצת יותר מסתם צרכן רכב ראוותן, אלא הרפתקן, חורך אספלט ופעיל ספורטיבית.

סיבות למה לא כדאי לך לקנות אותה, מנגד, אין הרבה. אפילו מעט מאוד, אבל קוראים לה מרצדס E63-AMG ומבחן לה למצוא במדור המבחנים שלנו. היא מציעה מתכון דומה לזה של ה-RS6 ועשויה להעמיד קרב עיקש נגדה עם יותר כוח ויותר ביצועים. אנחנו כמובן נשמח לבחון אותן זו מול זו כדי לסייע לך בבחירה, אם תרצה כמובן אדון ט'. אז, אתה יודע איפה למצוא אותנו, נכון?

עוד על אודי בוואלה! רכב

קונים רכב חדש? קבלו מבחן דרכים

"לייק" אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

השקה אודי RS6. קובי ליאני
השקה אודי RS6/קובי ליאני
  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully