וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן גולף GTI בגרסת "על"

פולקסווגן חשפה בתערוכת המשופרות באוסטריה גרסה תחרותית לדור השביעי של פולקסווגן גולף GTI, עם מנוע המפיק 500 כ"ס והאצה של מכונית קיצון

תערוכת המכוניות הספורטיביות נפתחה בסוף השבוע באוסטריה (Wörthersee), והכוכבת הגדולה שצפויה לרתק מעל 200 אלף מבקרים שינועו בין הדוכנים, היא פולקסווגן גולף GTI במהדורת "דיזיין ויז'ן" - גרסה לוהטת שפותחה תחת פיקוח הקונצרן כדי לתגבר את השקתה של ה-GTI החדשה ולקדם עוד גרסה שתכנס לסבב המירוצים בעתיד.

לא צריך להאריך בתיאורים כדי לראות שהגולף GTI ויז'ן היא חיה אחרת ממה שנהוג לראות, אפילו תחת בתי שיפורים. הקומפקטית הגרמנית עוצבה על ידי קלאוס בישוף, ראש מחלקת העיצוב של פולקסווגן שכיווץ אותה מעט כדי לשוות לה נוכחות דרמטית, וקישט בפגושים, חישוקים (20 אינטש), חצאיות ובקבינה יוצאת דופן. על פלטפורמת ה-MQB המודולארית היא מציגה מידות קצרות יותר, שכן היא נמוכה קלות וגם רחבה מאחותה הסטנדרטית כדי לייצר את ה"פוזה" המאיימת (חולקת דמיון למשהו מסדרת סרטי "מקס הזועם").

גולת הכותרת היא כמובן היחידה תחת מכסה המנוע. אמנם הייתה פעם גולף מופרעת ממנה עם 650 כ"ס, אבל היא הייתה בגזרת המדע בדיוני. הפעם, פולקסווגן לקחה את מנוע ה-3.0 ל' V6 TSI, התאימה מגדש טורבו משופר, חיברה לו תיבת DSG והנעה כפולה, וחילצה נתונים על הקו הפסיכוטי: 500 כ"ס ו-56 קג"מ. לשם השוואה, גולף GTI סטנדרטית סוחטת כ-220 כ"ס ו-36 קג"מ. עכשיו - שימו לב לביצועים הרשמיים: 0-100 קמ"ש ב-3.9 שניות (6.5 ש') ומהירות מרבית מעל 300 קמ"ש - מזנבת במכוניות קיצון יקרות ומתקדמות ממנה בכמה וכמה דרגות.

אולם, אם חשבתם שזו מכונית ספורט שתיקח את כל המשפחה לטיול משותף, טעיתם. תא הנוסעים המינימלסטי של הגולף GTI ויז'ן ממוקד לצרכים תחרותיים. משמע, הרבה אלקנטרה במושבים ובדיפונים, הספסל האחורי נשלף החוצה ובמקומו הותקן כלוב הגנה, אין צעצועים מיותרים (משקל נמוך) וכל הקבינה מרוכזת סביב הנהג ומערכות התפעול שלו.

ליצירה הזו אין שלב ייצור וגם לא צפויים לה ימי מדף כאלה או אחרים. פולקסווגן תעשה איתה סיבוב קצר בכמה תערוכות ותאפסן מאחרי זגוגית. לשאלה למה קוראים לה ויז'ן אגב, יש הסבר פשוט כפי שמגדיר אותו בישוף: "הצוות שלי הונחה לבצע מיזם קיצוני שחוזה את העתיד של גרסאות ה-GTI". נו, ברור.

עוד הרבה על פולקסווגן בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully