וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפעימה וחד פעמית: למבורגיני אגואיסטה

חגיגיות היובל של למבוריגיני נפתחו עם הפתעה: מכונית קונספט חדשה בשם אגואיסטה בהשראת מסוקי אפאצ'י. מתנה עצמית עם 600 כ"ס ובלי שום כוונה לייצור סדרתי. מזל טוב

למבורגיני ארגנה טקס פרטי ומפואר במעמד 350 איש, חלקם בכירים ואחרים עתונאים, לבושים טוקסידו ומשקפי שמש (באולם סגור), כדי לחשוף שי שהיא העניקה לעצמה לרגל יום ההולדת ה-50 של החברה: אגואיסטה קונספט. האיטלקיה החדשה מגיעה ממש זמן קצר לאחר הוונאנו האדירה שהחלה את החגיגות וכן, לכותר האגואיסטי בהחלט יש משמעות בתכנונה הטכנולוגי.

אגואיסטה, כנגזר משמה, משמעותה "אנוכי", ומייד ניתן לראות זאת בתא הנוסעים שבקרביו עמדת ישיבה לנהג אחד. היא פותחה על ידי מעצב העל וולטר דה סילבה, שמציין כי את שאב השראה מהקוקפיט של מסוקי אפאצ'י וכך גם עיבד את הצורה החיצונית - במיוחד בכנפיים הקדמיות בעוד הפרונט, סוג של מחווה לשוורים (לוגו החברה) הדרוכים לנגוח ומבטם מוטה כלפי הרצפה בתקיפות אופיינית.

"המכונית, כרעיון, נוצרה עבור אדם אחד בלבד", כך מחדד סילבה, האיש שעומד בראש חטיבת העיצוב של פולקסווגן (בעלת הבית של למבורגיני). "היא מתוכננת לאנשים שרוצים את המוצרים הכי מטורפים בעולם. בעצם היא סוג של הדוניזם, בלי פשרות - בקיצור אנוכית".

המנוע של אגואטיסה מקורו בגייארדו (שתוחלף בקרוב), אולם לא פורסמו כל נתוני ביצועים מטבע היותה פריט מוזיאוני. על דף הנייר, היחידה המרכזית שלה מפיקה מ-12 צילינדרים 600 כ"ס ומחוברת אל תיבת הילוכים תחרותית.

בניגוד לוונאנו, שכן תצא למכירה מצומצת עם שלושה עותקים בעלות של 2 מיליון יורו לחתיכה אחת, לחברה אין שום כוונה לייצר את אגואיסטה באופן סדרתי. מנגד, היא בפרוש מלמדת על היכולות של החברה למתוח את גבולות העיצוב, אם רק תחפוץ בכך.

עוד הרבה על למבורגיני בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully