וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצדס S קלאס החדשה: "המכונית הטובה בעולם"

אחרי שורה של הדלפות דיימלר הציגה אמש את מכונית הפאר מרצדס S קלאס החדשה. בין החידושים, שלושה מנועים היברידים, תא נוסעים מלכותי ומתקדם ורמת אבזור חסרת פשרות

"המכונית הטובה ביותר בעולם", כך הצהיר אמש (רביעי) דיטר זטשה, יו"ר דיימלר באירוע ההזנקה העולמי של מרצדס S קלאס החדשה, מכונית הדגל של היצרן הגרמני ומי שיורשת כעת באופן רשמי גם את החלל שהותירה מייבאך שירדה מקו הייצור אשתקד.

כמות השדרוגים שהוכנסו במרצדס S קלאס החדשה יגיעו כמובן עם תג מחיר מאוד גבוה, שיחל באירופה איפשהו בגזרת ה-70 אלף יורו ועד 130 אלף יורו לגרסאות AMG ספורטיביות עם ביצועים חורכי אספלט. אולם, גולת הכותרת, כפי שעולה מפרסומי היצרן היא בטכנולוגיות שהותקנו בתא הנוסעים שחלקן מיושמות לראשונה ואחרות קיבלו עדכונים משמעותיים.

העיצוב החיצוני של ה-S קלאס שומר על ההילה המאופקת ועל הנוכחות המכובדת שהפכו לסימני ההיכר שלה. השינויים הגדולים בהופעתה הם הרכיבים שהיא חולקת כעת עם אחותה הקטנה - מרצדס E קלאס, קצת מ-CLA, במיוחד באיזורים של בתי התאורה הקדמיים והאחוריים, קו המותניים הנמוך ובתי הגלגלים הגדולים עבור הגומי הענק של הלימוזינה הגרמנית. אחד הפטנטים החדשים בה, מיני רבים, הוא שימוש בנורות LED עבור התאורה הראשית (גם מאחור) עם 56 יחידות ו-36 בהתאמה. לדברי החברה, פתרון זה חוסך באנרגיה ויעיל הרבה יותר בתנאי חשכה קשים.

תחת המעטפת שוכנת שלדת אלומיניום ופלדה קלה יותר מקודמתה בכ-150 קילוגרמים, מה שמעמיד את הגרסה הבסיסית על משקל של כ-2 טון. מהדורת ה-S550, לה בסיס גלגלים ארוך (3.3 מ'), תהיה ארוכה רק במעט מהדגם היוצא ולזו נתון של 5.24 מ' מקצה אחד לשני.

באגף המנועים תהיה בחירה בין ארבע חטיבות כוח שונות - שתיים מהן היברידיות והיתר נחלקות בין בנזין ודיזל. המנועים ההיברידיים - S300 ו-S400 יפיקו בין 200 ל-240 כ"ס, בעוד גרסאות דיזל בכירות תהיינה עם 260 כ"ס לערך. המכונית החזקה ביותר בשלב זה, מלבד ה-AMG או ה-S600 העתידה להצטרף (620 כ"ס), תהיה ה-S550 עם מנוע 4.7 ל' ותפוקה מרבית של 452 כ"ס (0-100 ב-4.9 שניות). בהמשך, תהיה לה אחות היברידית בדמותה של ה-S500, שתצרוך ליטר דלק בכל 25 ק"מ בנסיעה משולבת. כל המנועים, מחוברים לתיבת הילוכים אוטומטית לה שמונה מהירויות.

המכונית שרואה הכול

"במקום לייצר מכונית שהיא הכי יפה, או הכי בטיחותית, חסכונית, דינאמית, או מפוארת, המושג היחידי שעניין אותנו הוא הכול או לא כלום", כך זטשה. "אין אף מכונית במרצדס שעומדת מאחרי החברה והיכולות שלה, כמו ה-S קלאס" הוא מוסיף.

לראייה, תא הנוסעים של ה-S קלאס מפגין קפיצת דרך טכנולוגית של ממש, בכל מה שקשור לבטיחות (קדם תאונה דור חדש), נוחות נסיעה, שימושיות, בידור ובעצם כל דבר שנוגע להנעמת האווירה בתא הנוסעים, מעטפת ההגנה האקטיבית והפסיבית, ובאיכות השיוט הכללית הכה חשובה בקטגוריה הזו.

מבחינה אסתטית, המעצבים הסתמכו על קווי רטרו שמזכירים קלות את התפאורה והנדסת האנוש של שנות ה-80, לרבות פתחי המיזוג הגדולים והעגולים והשימוש המסיבי בעץ סביב הפאנלים הקדמיים. אולם למעט אזכורים אלה, כל התכנון הוא בפרוש מהעידן הנוכחי.

שולטים על העניינים הם שני צגי ענק בקוטר 12.4 אינטשים מסוג TFT, ובהם אינפורמציה על כל מה שרק אפשר לדמיין ובחלוקה לבידור וניווט על פי הצורך: החל ממצלמות הראייה ההיקפיות, מערכת הבידור, מצב הטעינה (בדגמים ההיברידים), ושליטה על תצוגת עלית. זו כוללת לראשונה שילוב עם מערכת פיקוח על תנודות מתלים - MBC, או Magic Body Control ש"מאבחנת" את מצב הכביש ומתאימה את רמת השיכוך בהתאם לצרכי הנהיגה.

עבור הנוסעים המכובדים בשורה השנייה, מעבר לשיפור במרחקים בין השורות והמרחבים הכללים, תעמוד רשימה לא נגמרת של אופציות חוויתיות. מרצדס התאימה מעל 20 דרגות שונות של עיסוי, מערכת סראונד 3D היקפית עם 24 רמקולים, בקרת מיזוג לה הפצת בישום עדין באופן אוטומטי (למקרה שמישהו חזר מארוחת צהריים קשה לעכול) ועוד.

התכנון של החלק האחורי גם אפשר למרצדס לתפור חמש חבילות שונות, עם אופציה לשני מושבי "מחלקה ראשונה" או ספסל פשוט יותר כאשר למפוארת בהן שילוב מחזיקי כוסות עם קירור וחימום באמצעות טמפרטורה נשלטת. בנוסף לכך, הפיקוד על מערכות הטלפון הנייד תעשנה בפקודות קול בודדות (גם עבור טקסט ואי-מייל).

מרצדס תחל בשיווקה של ה-S קלאס החדשה בקיץ הקרוב, כאשר אלינו היא תגיע באוגוסט, כך מסרה היבואנית לישראל כלמוביל. בנובמבר-דצמבר, תחבור אליה גרסת ה-S63AMG.

עוד הרבה על מרצדס בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully