וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: "אולטרה" אודי TT קוואטרו

אודי הציגה באוסטריה גרסת ספורט קיצונית ל-TT קופה אחרי דיאטת כסח ומנוע 2.0 ל' טורבו משופר עם 310 כ"ס. מתכוננים לדור העתיד

אתר יצרן

צילום ועריכה: יצרן

אודי TT קוואטרו קונספט היא למעשה השלב המתקדם ביותר בתולדות הסדרה. על רקע בכורתה במסגרת תערוכת המכוניות הספורטיביות באוסטריה, אודי השילה ממנה מאות קילוגרמים, התאימה מנוע טורבו חזק יותר, ובתוך כך מבשרת למבקרים כי הפלטפורמה החדשה - MQB, תהיה גמישה ומאוד שימושית בדגמי העתיד של חטיבות קונצרן הרכב הגרמני, קל וחומר ב-TT החדשה שתיחשף בעוד פחות משנה.

הנוסחה להצרת ההיקפים הייתה ישירה ופשוטה, והחלה כאמור עם החלפת רכיבים חיצוניים ופנימיים. אודי בחרה בחומרים אקזוטיים כסיבי פחמן (קרבון) לדיפונים מסוימים בתא הנוסעים בהם הדלתות למשל, וכך גם על גופה החיצוני בחלקים מרכזיים כמו מכסה תא המנוע, התקרה והספליטרים מאחור ומלפנים. בנוסף לאלה, המראות הוסרו ובמקומן הושתלו מצלמות ראייה לאחור, המושבים עשויים חלקית פייברגלאס ונלקחו מאודי R8 GT ובסך הכול, הפחיתה ממנה 300 קילוגרמים.

המנוע, 2.0 ל' TFSI, שותף לדיאטה ומשקלו צומק ב-25 קילוגרמים. הוא מספק עוצמה של 310 כ"ס בקירוב, ומאיץ את ה-TT קוואטרו קונספט דרך תיבת ששה הילוכים ידנית ל-100 קמ"ש ב-4.2 שניות בלבד, וזאת לעומת 4.8 שניות בגרסת ה-TTS, אם כי ה-TT RS מהירה יותר עם 4 שניות בול על השעון.

הקונספט, כשלעצמה היא מכונית אב טיפוס לצרכי הדגמה, אבל היא משמשת במקביל כקדימון לטכנולוגיות של אודי בשלדות אלומיניום מתקדמות, על בסיס פלטפורמות חזון קונצרן VW. כשה-TT הבאה תתייצב בשורות המותג על ה-MQB, היא תהיה אף קלה יותר מהדגם לעיל, כלומר מתחת ל-1.2 טון.

עוד הרבה על אודי בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully