וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: אסטון מרטין מציגה מכונית ספורט נדירה

אסטון מרטין חוגגת 100 שנים להווסדה, וחושפת מכונית רודסטר חד פעמית החולקת כבוד למורשת המירוצים של המותג הבריטי המפואר

אתר יצרן

צילום ועריכה: יצרן

לרגל חגיגות 100 השנים להקמתה, יצרנית הרכב הבריטית אסטון מרטין (בבעלות הודית כיום) הוציאה לאור מכונית ספורט דו-מושבית וחד פעמית כהומאז' למכוניות המירוץ של החטיבה בשנות ה-50, וכן כמבט מוקדם לעיצובי העתיד של היצרן הוותיק. הכירו את ה-CC100.

הספידסטר המפעימה הזו נולדה כאמור כמחווה למכונית ה-DBR1 מ-1959 שקטפה את המקום הראשון במירוץ 24 השעות המפורסם בלה מאן. היא מונעת באמצעות מנוע ה-6.0 ל' V12 של אסטון מרטין של הוונקויש, עליה היא גם מבוססת. ההספק המרבי הוא 556 כ"ס, ואת התאוצה ל-100 קמ"ש תסיים עם תיבת שש מהירויות ידנית בפחות מ-4 שניות ועד 300 קמ"ש מרביים.

הפרטים בהרכבתה מיוחסים ישירות לרכיבים המשמשים את מירוצי המכוניות, לרבות שיבוץ עשיר של רצועות סיבי פחם העוטפים נהג בודד בקוקפיט שכולו ממוקד לתחרות. על תכנונה, אומר המהנדס הראשי מיילס נורמברגר לכלי התקשורת בבריטניה, כי קושרת את העתיד לעבר באופן מושלם. "הרעיון היה פשוט מאוד: לפתח משהו שמשקף את ההיסטוריה בת 100 השנים של אסטון מרטין ועם זאת, לרמוז על פנינו לאן".

הפיתוח של ה-CC1000 ארך ששה חודשים בשיתוף חברת 'מולטימאק' שסייעה לראש אגף המירוצים של החברה, דיויד קינג, להגיע לתוצאה הסופית ולעצב אותה במידות הנכונות שתתאמנה לביצועים הנדרשים. "הייתה לנו יד חופשית", מוסיף נורמבגר. "כל הגוף עשוי קרבון, ולכן גם הקפדנו שהמשקל יהיה נמוך והיא תהיה כוכבת על אפילו בנסיעות מעטות הצפויות לה. בסך הכול, הצרנו אותה ל-4.5 מ' באורך ו-2 מ' לרוחב".

מפאת היותה מכונית נדירה ויקרה מאוד, ה-CC100 תכנס בקרוב למרחב אטום מחליקיקים מזיקים ותשמש לתצוגה ולמידה. אבל, לפחות זכינו להצצה ראשונה אל חזון החברה בשנים הקרובות.

עוד הרבה על אסטון מרטין בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully