וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מותר לנהוג ברכב חשמלי בזמן שלילת רישיון?

23.5.2013 / 8:02

שלושה חודשי עבודות שירות, מאסר על תנאי ל-3 שנים, פסילה ל-30 חודשים וקנס כספי הושתו על אדם שנהג ברכב חשמלי תפעולי בזמן היותו שלול רישיון

האם מותר לנהג שרישיון הנהיגה שלו נשלל, לנהוג ברכב חשמלי תפעולי בשטחי העיר? אם שאלה זו אי פעם עלתה בראשכם, הרי שבית המשפט לתעבורה ענה עליה באופן נחרץ - לא, ומי שיבחר לעשות כן, דינו קשה מאוד. כך למד א' שבחר להיתמם ולעשות כדבר זה.

בשנת 2002 נכלא א' למשך שנה ורישיון הנהיגה שלו נשלל למשך 12 שנים, לאחר שהיה מעורב בתאונה קטלנית, בה נמצא אשם בגרימתה. אולם, א' התקשה להיפרד מההגה והחליט לנהוג בעירו גדרה ברכב חשמלי תפעולי מסוג GEM. רכב זה מעצם הגדרתו רכב תפעולי, רשאי לנוע אך ורק במסגרת מתחמי שירות כמו מפעלים ולא רשאי לנוע בכביש הציבורי. א' שנעצר על ישי שוטרי משטרת ישראל נוהג ברכב זה הופנה אל בית המשפט בגין נהיגה בפסילה.

בסופם של דיונים ממושכים בין התביעה שדרשה להחמיר עם הנהג העבריין לבין עורך דינו של א' שביקש להתחשב במצבו המשפחתי (אב לשלושה), הגיעו שני הצדדים להסדר טיעון שאושר לבסוף על ידי בית המשפט. עונשו של א' נקבע להיות שלושה חודשי עבודות שירות מלאים, שנת מאסר על תנאי למשך שלוש שנים במקרה של ביצוע עבירה דומה (נהיגה ללא רישיון נהיגה), פסילת רישיון ל-30 חודשים (בחופף לשלילה הקיימת), קנס של 2,000 שקלים וערבות של 25,000 שקלים למשך שלוש שנים במקרה של ביצוע עבירה דומה.

"בתקופה שבה מדינת ישראל מכריזה על מלחמה בתאונות הדרכים, בתקופה שבה בטיחות הכלל, בטיחות בדרכים בעיקר, מתנוססת בחשיבותה הציבורית הישראלית, פרשנות לפיה מות לנסוע ברכב מנועי ללא רישיון נהיגה, הינה פרשנות בלתי סבירה, שיש לדחות על הסף", כך ציין בגזר הדין כבוד השופט אלי אנושי.

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully