וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רנו טווין ראן: טיל קומפקטי

רנו חושפת בדרום צרפת את טווין ראן קונספט, מיני ספורטיבית לוהטת עם מנוע V6 פראי ויכולת תחרותית שחולקת כבוד לרנו 5 טורבו האגדית

יח"צ - חד פעמי

צילום ועריכה: יצרן

כדי להעצים את חשיבות המאורע, רנו בחרה לחשוף את המיני הרעיונית 'טווין ראן קונספט' באחד מאירועי הספורט המוטורי המפורסמים ביותר בעולם: מירוץ הפורמולה 1 של מונטה קרלו שנערך במהלך סוף השבוע הנוכחי (תוצאות המירוץ בהמשך היום). הסיבה העיקרית לחגיגה אינה כי החברה תייצר את הדגם לעיל כבר מחר, אלא כי אצורים בו סממנים לטווינגו החדשה וכן אפשרות שבעתיד תקום לה גרסה קיצונית בהשראת רנו 5 טורבו.

למעשה, טווין ראן זהה בצלליתה הכללית למכונית קודמת שחשפה רנו בשם 'טווין זי', ושתיהן אכן סוללות את הדרך לטווינגו 2014. אולם בניגוד לטווין זי החשמלית, טווין ראן קונספט איננה בשורה עירונית אקולוגית כי אם מכונית ביצועים חורכת אספלט שנבנתה על פי תקני מכונית ראלי, לרבות כלוב הגנה וקוקפיט עירום מאביזרים מיותרים.

בליבה של הרנו המופרעת הזו, פועמת יחידת V6 מרכזית בנפח 3.5 ל' עם תפוקה מרבית של 320 כ"ס ב-6,500 סל"ד ו-40 קג"מ ב-4,800 סל"ד. תיבת הילוכים סיקונסאלית עם ששה הילוכים שולחת את העוצמה לגלגלים מאחור בסיוע דפרנציאל מוגבל החלקה, ואת הקבלות רואים על הכביש: 0-100 קמש ב-4.5 שניות ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית ל-252 קמ"ש.

"טווין ראן מגלמת את הטירוף והגאונות של חטיבת רנו ספורט לאורך השנים, ולשמחת חובבי הספורט המוטורי, אף אחד לא שכח את רנו 5 טורבו ואת הקליאו V6. טווין ראן היא בהחלט יורשת רוחנית לאותן מכוניות ספורט נדירות", כך מתאר אותה אקסל באורן, ראש מחלקת הקונספטים ברנו.

העיצוב של הטווין ראן מקורו ממסלול המירוצים כאמור, אולם אם מסירים את כל הקישוטים הדרמטים אפשר לקבל מושג כיצד עשויה להיראות גרסת ספורט קיצונית של הטווינגו החדשה, שאולי אף תעלה כתה במהדורה זו אל קבוצת הספורט של מכוניות המיני היוקרתיות (אופל אדם, אבארת' וכו').

נהג הראלי האגדי ג'אן רניוטי, מי שבעברו אינספור מירוצי ראלי במכוניות רנו (החל מרנו 5, עבור לקליאו ווליאמס ועוד), חנך אותה באירוע הבכורה במונקו שבו נחשפה חלקית בפני קהל, וסיפר כי מדובר "ביורשת ראויה לרנו 5 מקסי". על רקע דברים אלו, נמתין בחודשים הקרובים כדי לדעת אם רנו מתכננת גרסה סדרתית.

עוד הרבה על רנו בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • רנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully