וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכוניות ליסינג בלי ק"מ תמכרנה כחדשות

תקנה חדשה של שר התחבורה תאפשר לחברות הליסינג למכור מכוניות בלי קילומטראז' עם יד "אפס" ברשיון הרכב כדי להגביר את התחרות בשוק הרכב

הרפורמה בענף הרכב נמשכת. מיום ראשון הקרוב חברות הליסינג תחלנה למכור מכוניות ללא רישום "יד ראשונה" ברשיון וללא הערת החכר בנתוני המכונית, כך על פי תקנה חדשה של שר התחבורה ישראל כץ. כיום כאמור, נמכר רכב חדש מחברת ליסינג כ"יד שנייה" ובצמוד לכך מצוין כי הרכב היה בבעלות חברה.

משמעות הדבר היא, שלקוח שנכנס היום לאולם מכירות של חברה המוכרת מכוניות מליסינג, ירכוש רכב חדש ללא קילומטרים על השעון והיד הראשונה תרשם על שמו, ולא על שם חברת הליסינג המציעה את השירות. כמו כן, לא יספוג ירידת ערך כפי שנהוג עד כה מתוקף בעלות קודמת.

עוד על פי התקנה החדשה, עולה כי גם בעלי "תו סחר", יוכלו לרכוש מכוניות מהיבואן ללא רישום יד ובתנאי שלא עברו 12 חודשים ממועד ייצור המכונית.

כדי למנוע הטעיות והונאות, נמסר ממשרד התחבורה כי "התקנה קובעת כי בעל תו סחר יחויב לספק ללקוח את כל המידע שנמסר לו מהיבואן על המכונית ולתדרך אותו אודות תפעולה. אם חלפו יותר מ- 12 חודשים מיום יצור הרכב ובעל תו הסחר לא מכר את המכונית היא תרשם על שם בעל תו הסחר והוא יצויין ברישיון כ"יד" נוספת".

במשרד התחבורה קידמו את התקנה בחודשים האחרונים במסגרת הרפורמה המתחוללת בענף הרכב, וזאת על מנת ליצור תנאי שוק תחרותיים יותר.

ההוזלה בדרך? לא בטוח

בתגובה להודעת משרד התחבורה, יש מי שכבר מאמינים שבשורה זו לא תביא עימה את ההוזלה המיוחלת לצרכן הפרטי, שכן גם רפורמת הייבוא המקביל טרם הוכיחה את עצמה. לדברי מנשה ברק, מנכ"ל חברת טריידמובייל, תהיינה משוכות רבות בדרך לכיסו של הלקוח, וזאת משום שהיבואנים ימאנו לשתף פעולה.

"גם חברות עצמאיות בעלת תו סחר שירצו למכור מכוניות מיד 0 ייאלצו לקנות מהיבואן, שלא ייתן להן שום הנחות שיהפכו אותן למשתלמות יותר ואת העסק שלו ללא משתלם כלל.

עוד אומר ברק כי "לפיכך החברות הללו לא יוכלו להוזיל את המחיר לצרכן באופן משמעותי כך שהצרכנים יעדיפו לקנות אצל היבואן שמחויב להם ונחשב גוף אמין. גם את רישום הבעלות מבצע היבואן, ולכן אם החברות בעלות תו הסחר ייתקעו עם מלאי גדול, לאחר 12 חודשים גם הן יצטרכו לבצע רישום בעלות ולא יוכלו יותר למכור את המכוניות כיד 0. המצב היחיד שבו יהיה משתלם ליבואנים למכור את המכוניות בהנחה לחברות עצמאיות, הוא במצב של מלאי גדול ורצון שלא להגיע ל-12 החודשים המותרים שיהפוך את המכירה לחברות עצמאיות בהנחה משמעותית לכדאי."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully