וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכונית חשמלית: ממשלת גרמניה בעד, הנהגים נגד

הציבור הגרמני ממעט לרכוש מכוניות חשמליות, אבל בכירי התעשייה מאמינים ברעיון באופן נחרץ. "נהיגה על חשמל איננה חזון עוד, זו המציאות"

בכינוס טכנולוגי בן יומיים שנערך לאחרונה בברלין, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל שבה והתחייבה לעמוד מאחרי הטכנולוגיה החשמלית ולהמשיך לפתח את הענף, תוך שהיא הכריזה שעד סוף העשור תעלנה לכבישי גרמניה יותר ממיליון מכוניות חשמליות.

המאורע בברלין, בו משתתפים בכירי התעשייה הוא חלק ממסע קידום אינטנסיבי של הממשלה עבור המעבר לרכב חשמלי, וזאת בעקבות נתוני מסירות מביכים שהסתכמו עד כה ב-3,000 מכוניות חשמליות בלבד מתוך שוק שמוכר שלוש מיליון מכוניות בשנה. בטר פלייס הישראלית, שנמצאת בימים בתהליכי פירוק, מכרה בתקופת פעילותה כ-900 כלי רכב בשנתיים מתוך כ-200 אלף מכוניות סטנדרטיות שנמכרות בישראל מידי שנה. ניסאן ליף לדוגמא, נמכרת בגרמניה במחיר של 24 אלף יורו (כ-120 אלף שקלים לפני מס).

"נהיגה במכונית חשמלית איננה חזון עוד", אומר מתיאס וויזמן, ראש התאחדות התעשיינים בגרמניה. "זוהי המציאות של המחר. אלפי מכוניות חשמליות כבר נעות על כבישי המדינה ועד סוף השנה הבאה, יצרניות הרכב הגרמניות תעמדנה לרשות הנהגים 16 כלי רכב שונים מונעים בחשמל".

תעשיית הרכב הגרמנית ערוכה להשקיע יותר מ-12 מיליארד יורו בהנעה חלופית לבנזין וסולר, כך על פי סוכנות הידיעות 'רויטרס', לרבות בטכנולוגיית סוללות, הטענה מהירה (גם ללא כבלים ותחנות מסורבלות) ועוד כדי להקל את הנגישות. לכך מוסיפה אנגלה מרקל ואומרת: "חשוב שתהיה שותפות הדוקה בין היצרניות לספקיות הסוללות".

למרות האופטימיות של ממשלת גרמניה, הנתונים כאמור מצביעים שהנהג הגרמני לא הזדרז להסתער על המכונית החשמלית; על פי סקר שנערך על ידי ארגון הנהגים, ה-ADAC בקרב 1,000 משתתפים, עולה כי מרביתם סקפטיים הרבה יותר אודות הטכנולוגייה כיום, מאשר לפני שנתיים. מעל מחצית הנהגים, דיווחו כי אינם מוכנים לשלם יותר כסף עבור מכונית חשמלית ומנו סיבות לדחייתה כמו הטענה תכופה, עלות החבילות וכדומה.

עוד חדשות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully