וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטר פלייס תופעל זמנית על ידי המפרק

אלה לוי-וינריב

28.5.2013 / 13:26

בטר פלייס תופעל באופן מצומם לתקופה קצרה, ובמהלכה יכינו המפרקים דוח על מצב החברות בקבוצה. חלק מהעובדים יפוטרו. המפרקים יאפשרו המשך הפעלת המכוניות בתקופה הקרובה

בטר פלייס קיבלה אוויר לנשימה: בית המשפט קבע היום (ג') כי החברה תופעל לתקופה קצרה על-ידי מפרקים זמניים, ובמהלכה יכינו המפרקים דוח מצב מלא על החברות בקבוצה.

עם זאת, הפעלת החברה תהיה מצומצמת, ובמהלכה יפוטרו חלק גדול מעובדי החברה. גם משך זמן הפעלת הקבוצה טרם הוחלט.

לתפקיד המפרקים הזמניים מונו עו"ד רו"ח סיגל רוזן-רכב ועו"ד שאול קוטלר.

השופט איתן אורנשטיין ציין בהחלטה כי "אין חולק כי המשך הפעלת החברות תהיה גרעונית, שעל כן הכלל הוא שאין להמשך ולהפעילן אלא בנסיבות מיוחדות. נראה לי כי נסיבות כאלה קיימות בעניין שלפנינו, לפחות לתקופה קצרה ביותר שתאפשר לקבל דוח מלא על מצב החברות, להמשיך ולהפעיל את כלי הרכב שנמסרו ללקוחות ולבחון אפשרויות של מכירת נכסים או חברה או חברות, כאשר החברה פעילה, דבר שיש להניח כי ישיא את התמורה שניתן יהיה לממש".

חלק מהעובדים יפוטרו

בית המשפט קיבל את הצעת המפרקת הזמנית, עו"ד רוזן-רכב, לפיה יש לפטר חלק מן העובדים לאלתר. השופט אורנשטיין ציין כי "יהיה מקום לצמצם לאלתר את מספר העובדים באופן ניכר, וכמובן את הפעילויות הנדרשות".

עוד נקבע כי פיטורי העובדים יעשו תוך התייעצות עם נציגם ולאחר קבלת עמדת כונס הנכסים הרשמי.

באשר ללקוחות שרכשו או מחזיקים במכוניות החשמליות, נקבע כי "המשך הפעלת המכוניות הנוסעות ברחבי הארץ עשוי לשפר את שווי החברות, והמפרקים הזמניים ידאגו לעשות כן לפחות לגבי התקופה הקרובה שעד לישיבה הבאה".

עוד נקבע כי על מנת לאפשר את הפעלת המכוניות, תמשיך חברת מנפאואר, שמספקת נהגים ומפעילי עמדות טעינה והחלפת סוללות, להעסיק את עובדיה המעניקים שירותים לבטר פלייס, עד לתום תקופת הפעלת החברה.

חובות של 40 מיליון דולר

בראשית השבוע הגישו 4 חברות מקבוצת בטר פלייס בישראל לבית המשפט המחוזי מרכז בקשה לפירוקן ולמינוי דחוף של מפרק זמני, לאחר שהפכו חדלות פירעון.

מהבקשה עולה כי חובן של החברות לספקים חיצוניים עומד על כ-40 מיליון דולר, ושווי הנכסים מסתכם בכ-9.5 מיליון דולר בלבד.

עוד צוין בבקשה כי היקף הכנסות החברה ב-2012 עמד על 7 מיליון דולר בלבד, ויש לה תזרים מזומנים שלילי מפעילות שוטפת. ב-2012 לבדה הפסידה החברה 454 מיליון דולר, ומאז הקמתה צברה הפסדים אדירים של 812 מיליון דולר.

העובדים דורשים שכר

הבוקר, טרם החל הדיון בבקשת הפירוק, הגישו עובדי החברה לבית המשפט בקשה דחופה להורות למפרקת הזמנית לשלם לעובדים את שכרם לחודש מאי ולאפשר להם למצות את זכויותיהם מול החברה טרם הפירוק.

בבקשה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין אופיר רונן ושרון סעדיה-מילגרום, כתבו העובדים כי "לפי המידע שיש בידינו, בקופת החברות נמצאים כיום סכומים המאפשרים תשלום הסכומים המגיעים לעובדים בגין משכורות מאי 2013 על-חשבון דין קדימה (הכוונה היא לרכיב השכר בלבד, כפי שהיו העובדים מקבלים כמשכורת חודשית לולא החברות נכנסו להליך פירוק)".

העובדים מציינים כי על-פי חוק, העובדים, כנושי החברה, זוכים לקדימות על פני חובות אחרים בכל הנוגע לשכר עבודתם, וממילא יזכו בבוא העת לשכר לפני שישולמו חובות הנושים האחרים, כך שלא ייגרם נזק ממשי מתשלום השכר כבר כעת.

"בחברות עובדים עובדים רבים ברמות שכר שונות, אשר רובם יעמוד מול שוקת שבורה ואי-יכולת לעמוד בהתחייבויות כספיות רבות", נכתב בבקשה. "קיים חשש רב כי ללא תשלום משכורות חודש מאי 2012, יחזרו הוראות הקבע של העובדים, לרבות הוראות קבע לתשלומי משכנתא, דבר אשר חושף את העובדים לבעיות קשות".

בנוסף מבקשים העובדים כי בית המשפט יורה למפרקת הזמנית לשחרר את הכספים שהופקדו עבורם על-ידי החברה בקופות הגמל, ביטוחי מנהלים, קרנות השתלמות, פנסיה או כל קופה אחרת, "על מנת להקל את מצבם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

שעבוד לטובת רנו

עוד הוגשה הבוקר גם בקשתה של יצרנית הרכב רנו, שמכוניותיה החשמליות משמשות את בטר פלייס, לכינוס נכסים של חברת בטר פלייס ולצרפה כצד להליך הפירוק; ובקשות מטעם בעלי ורוכשי כלי הרכב, שביקשו לשקול את האפשרות למנות מבריא לחברה, שיפעיל אותה באופן זמני במקום למנות מפרק.

רנו אף ביקרה את קבוצת בטר פלייס על כך שנודע לה רק עקב הידיעות בתקשורת על בקשת הפירוק של הקבוצה, ועל חוסר שיתוף-הפעולה מצד בטר פלייס בהעברת החומר המשפטי לידיה.

בבקשה שהגישה לבית המשפט צוין כי נרשם שיעבוד ספציפי לטובת רנו עד לסך של 65 מיליון יורו, ויתרת החוב ליצרנית הרכב עדיין נבדקת. מקורו של החוב, כפי שעולה מהבקשה, באספקת סוללות למכוניות חשמליות מדגם רנו פלואנז, כאשר השיעבוד לטובת רנו הוא על סוללות אלה.

  • עוד באותו נושא:
  • בטר פלייס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully