וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלק: פערים גדולים בין נתוני יצרן למציאות

מחקר נוסף שבוצע באירופה מדגיש את הפערים הדרמטיים בין הצהרות יצרן בצריכת הדלק לנתונים האמיתיים במציאות היום יומית. "זה כבר לא מעט, מדובר על הפרש של 25%"

סטיות שגרתיות בנתוני צריכת דלק ופליטות CO2 אינן מוגבלות רק לארה"ב כנראה, כך מסתמן בעקבות מחקר חדש שבוצע באירופה, במסגרתו התגלה כי יצרניות הרכב "מנפחות" באופן מוגזם את נתוני הצריכה בכלי הרכב ומפחיתות במקביל את נתוני פליטת דו תחמוצת הפחמן בשיעורים חדים בהשאווה למספרים המשקפים את המציאות.

על פי תוצאות המחקר, שבוצע על ידי גוף ללא מטרת רווחים בשם Council on Clean Transportation', מכוניות הנמכרות באירופה זוללות דלק בשיעור הגבוה ב-25% אחוזים ביחס לנתונים שנאגרו על ידי נהגים בתנאי נסיעה רגילים, וזאת ביחס לפער של 10% בלבד שעמד ביניהם לפני עשר שנים.

ה-ICCT, מצא כי ההבדלים המשמעותיים ביותר נרשמו בקרב מכוניות פרמיום גרמנית: אודי, ב.מ.וו ומרצדס. כך למשל עלה, כי מכוניות ב.מ.וו פולטות בממוצע כ-30% יותר דו תחמוצת הפחמן מכפי שהחברה מפרסמת על עלון המכירות (בתנאי מעבדה), בעוד אודי עם הפרש של 28% ומרצדס 26%.

דובר ב.מ.וו בריטניה, אליו הגיעו מסקנות המחקר, הגיב לדברים מול כלי התקשורת המקומיים באופן די צפוי: "כדי להקפיד שכל התוצאות תהיינה שוות, המכוניות של ב.מ.וו נבחנות בתנאי מעבדה ובתנאים מפוקחים. מובן לנו שהן לא מייצגות מספרים בתנאי נסיעה רגילים".

מהעבר השני של הכביש, ישנן יצרניות מעט יותר הגונות המקפידות לא לצייר תמונה יותר מידי ורודה, ולעמוד מאחרי האינפורמציה. טויוטה, יצרנית הרכב הגדולה בעולם, החמיצה רק ב-15% את הנתון האמיתי, ואחריה קונצרן פיג'ו-סיטרואן עם 16% בלבד.

"מה שמתחוור לנו לאט לאט, זה שבשקלול כל המרכיבים, לרבות פליטת דו תחמוצת הפחמן כמובן, הנהג הממוצע משתמש במכונית שלוגמת כ-23% לערך יותר דלק לעומת המספרים הרשמיים המפורטים על גבי מדבקות החלון באולם המכירות", כך פיטר מוק, יו"ר ה-ICCT בראיון שהעניק לסוכנות הידיעות 'רויטרס'. עוד הוא מוסיף, כי "בהתחשב בתוצאות, מדובר על הוצאה של עוד כ-300 יורו (1,500 שקלים) בשנה לכל אחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully