וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: פרארי נדירה ב-50 מיליון שקל

אספן בריטי רכש בתמורה ל-10 מיליון יורו פרארי 340 ברלינטה קומפטציונה בעלת היסטוריה מפוארת על מסלול המירוצים. צפו, האזינו ותקנאו

אתר יצרן

צילום ועריכה: RM AUCTIONS, יצרן

במסגרת הפסטיבל המוטורי למכוניות ספורט שנערך בוילה דה אסטה באגם קומו איטליה, בית המכירות הפומביות RM בריטניה העמיד לא הרחק משם בווילה דה ארבה, צי של מכוניות קלאסיות למכירה בהיקף של עשרות מיליוני יורו וביניהן עומדת פרארי נדירה מאוד - 340 ברלינטה MM קומפטציונה שנמכרה ב-10 מיליון יורו (כ-50 מיליון שקלים לפני מס). רק לשם השוואה, המכונית היקרה ביותר אי פעם שנמכרה במכירה פומבית - גם היא מיוצרת על ידי פרארי, וזו ה-250 טסטה רוסה משנת 1957 שנמכרה במחיר של 16 מיליון דולר (61 מיליון שקלים).

הפרארי 340 שפותחה בשיתוף סדנת פינינפרינה, בציר 1953, מצוידת במנוע בנזין 12 צילינדרים לו נפח של 4.5 ל' בעל תפוקה מרבית של 340 כ"ס בחיבור לתיבת הילוכים ידנית, והיא אחת מתוך שלוש מכוניות בלבד שלקחו חלק במירוץ הלה מאן באותה שנה. ברזומה העשיר שלה סדרת מירוצי סיבולת בהם 24 השעות בספא (בלגיה), קאררה פאן-אמריקה, ונצחון במירוץ 12 השעות בפסקארה איטליה.

מאחרי הברלינטה האדומה, מספר 13, עומדים שורה של נהגי פורמולה 1 ונהגי GT מהבכירים בכל הזמנים, לפחות בעידן הזהב של מירוצי המכוניות. ביניהם, אפשר למצוא את הבריטי מייק הות'רון, אלברטו אסקארי וג'יוספה פרינה.

ההיסטוריה שלה במכירות פומביות החלה לפני עשרות שנים, בערך שנה לאחר שיצאה משירות, כולל זכיות ותארים מפוארים בפסטיבל המהירות בגודווד, פבל ביץ' קליפורניה ותערוכות של לואי ויטון. בסך הכול, עברה כ-5 ידיים עד 2006 בעוד השנה, רכש אותה ברנש בריטי אמיד - אספן מכוניות מפורסם, לו גם פרארי 250GTO בחנייה הפרטית. מי אמר שהחיים לא הוגנים?

עוד הרבה על פרארי בוואלה! רכב
עוד קלאסיקה ואספנות בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • פרארי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully