וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפריליה SRV 850 במבחן ארוך טווח

2.6.2013 / 13:30

אם כבר קטנוע, אז הכי גדול, הכי חזק והכי מהיר שיש. אפריליה SRV 850 מגיע למבחן ארוך טווח. מי צריך כזה חזק? מי שיכול

קובי ליאני

צילום: עידו שחם
בימוי: בת גולן
עריכה: רן צימט

הקטנוע החדש של אפריליה, הסופר קטנוע של אפריליה, כך יותר נכון לכנות אותו, גורם לכל מי ששומע על נפח המנוע שלו (840 סמ"ק) להרים גבות בפליאה. "מי צריך כזה קטנוע חזק?" נשאלנו לא פעם ולא שלוש, אבל התשובה לכך היא לא מי צריך קטנוע כזה. איש לא באמת צריך קטנוע חזק כל כך, אלא צריך לרצות סופר קטנוע כזה.

השאלה השניה היא כמובן - "לוקח טימקס בפתיחה?". כן, הקטנוע הספורטיבי של ימאהה הפך למדד בתחום הזה, לרף גבוה שמי שרוצה להיחשב לראוי להתמודד על הפסגה, לעבור אותו. ה-T-MAX וגם בדורו החדש, ה-530 שולטים במספרי המכירות בישראל עם כמות נכבדה מאוד, גם לאור הכניסה של המתחרה החדש מצד ב.מ.וו בשתי גרסאותיו, ה-C600 ספורט וה-C 650 GT.

אולם כמעט מבלי שנשים לב, קונצרן פיאג'ו שלח אלינו מתמודד "חדש" לקטגוריית המגה-סקוטרים בישראל, את האפריליה SRV החדש. לא, אתם לא טועים, האפריליה הזה הוא אח תאום כמעט זהה לגמרי לג'ילרה GP800 שהגיע לכן לפני שנים אחדות. אולם מאחר ודרכו של זה לא צלחה למרות כוחו הרב, הוא פינה את מקומו ל-SRV שאולי יעשה את מלאכתו טוב יותר. השינוי העיקרי שנערך בו ביחס לדגם של ג'ילרה, הוא לטענת אפריליה החלפת המזלג הקדמי בחדש חזק ומדויק יותר, שכן זו הייתה חולשתו הגדולה ביותר של הג'ילרה GP800.

מבחן אפריליה SRV 850. קובי ליאני
מבחן אפריליה SRV 850/קובי ליאני

נראה כמו RSV, נשמע כמו מנה

אחת הבעיות של הג'ילרה GP800, הייתה העיצוב. הוא לא היה הבחור הכי יפה בשכונה, למרות שהתיימר להיות הכי חזק בה. הראש המופרע של אנשי אפריליה קבע הופעה אחרת לגמרי לקטנוע הזה, הופעה שהושאלה באופן מוחשי מאוד מאופנוע הספורט הקיצוני של החברה, ה-RSV. השינוי הזה לבדו העניק לקטנוע המגודל נוכחות מרשימה מאוד על הכביש, כזו שלא רק רוכבי קטנועים לא יכולים להתעלם ממנה, אלא גם רוכבי אופנועים העומדים לידו ברמזור.

המנוע נשאר כמו שהוא, ללא שינוי מורגש וזה אומר תצורה של V-טווין, נפח של 839.3 סמ"ק ונתוני תפוקה של 76 כ"ס ב-7,750 סל"ד וכן 7.8 קג"מ ב-6,000 סל"ד. מה שהופך אותו לקטנוע החזק והמהיר ביותר ביצור סדרתי בעולם. כל הכוח הזה עובר אל תיבת הילוכים רציפה (ווריאטור) וממנה אל הגלגל האחורי על ידי שרשרת, מה שמצריך כמובן טיפול ושימון בדומה למקובל באופנועים.

התנעת ה-SRV מלווה באכזבה קלה, שכן כל הנפח הזה מושתק על ידי מערכת פליטה שקטה במיוחד שלא מאפשרת ליהנות מצליל הבס שמנוע מסוגל להפיק, כפי שכבר הכרנו במבחן שערכנו לאפריליה מנה, האופנוע האוטומטי של החברה. אבל סיבוב המצערת משכיח הכל במהירות. ה-SRV נדרך ומשוגר קדימה בקצב שיכול לא רק להבהיל את שני מתחריו מימאהה וב.מ.וו, אלא גם כמה מהאופנועים בנפח בינוני. אולם, מאחר ולידנו הגיע הקטנוע חדש לגמרי, לא נוכל להפיק את המרב שיש למנוע להעניק עד לסוף תקופת ההרצה (1,000 ק"מ).

אפריליה דאגו להוסיף בקטנוע שלהם גם גיבוי אלקטרוני לכוח הזה, בדמות בקרת אחיזה שמונעת את סחרור הגלגל האחורי בתנאים חלקים ובהאצות חזקות וכן מערכת ABS למניעת הגלגלים בבלימה, לטובת הבטיחות.

מבחן אפריליה SRV 850. קובי ליאני
מבחן אפריליה SRV 850/קובי ליאני

אפריליה SRV במבחן הזמן

זמן קצר לאחר התחלת השיווק הרשמי של ה-SRV בישראל (78,560 שקל), החלטנו להיענות לבקשת היבואנית "עופר אבניר" ולקחת את הסופר קטנוע הזה למבחן ארוך טווח בוואלה! רכב. בדומה לשאר המבחנים שאנו עורכים לכלי דו-גלגלי ולכלי רכב, האפריליה הזה יישאר ברשותנו למשך חודשים ארוכים, בהם הוא ישמש אותנו ביומיום ובכל מלאכה אפשרית.

כפי שאתם זוכרים, מדי חודש נעביר אליכם סיקור מלא של המתרחש ושל החיים עמו, כמובן גם על הטיפולים, העלויות והביקורים במרכזי השירות של החברה. בחודשים הקרובים גם נעמוד על דקויות התנהגות הכביש שלו, רמת השימושיות וגם ההנאה מהרכיבה על גבו. בהמשך הדרך גם ננסה לעמת אותו מול מתחריו בשוק המקומי, אז כל שנותר לכם לעשות זה לעקוב אחרי הדיווחים החודשיים שלנו, כאן בוואלה! רכב.

על הצד הטכני:

מנוע: V-טווין, 90 מעלות, 839.3 סמ"ק
הספק: 76 כ"ס ב-7,750 סל"ד
מומנט: 7.8 קג"מ ב-6,000 סל"ד
קירור: נוזל
תיבה: ווריאטור
העברת כוח: שרשרת
מתלה קדמי: מזלג רגיל, 41 מ"מ קוטר, 122 מ"מ מהלך
מתלה אחורי: זרוע אלומיניום, בולם אופקי מתכוונן
בלם קדמי: דיסקים כפולים, 300 מ"מ, ברמבו
בלם אחורי: דיסק יחיד, 280 מ"מ
צמיג קדמי: 120/70 R16
צמיג אחורי: 160/60 R15
אורך, רוחב: 223.7 ס"מ
רוחב: 79 ס"מ
בסיס גלגלים: 157.3 ס"מ
גובה מושב: 78 ס"מ
מכל דלק: 18.5 ליטר
משקל (רטוב): 276 ק"ג

עוד על אפריליה בוואלה! רכב

מבחנים ארוכי טווח, רק בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • אפריליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully