וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

100 מיליון שקל הכנסות בגין דוחות על סלולארי

כך עולה על פי סקר שערכה עמותת אור ירוק בשנת 2012 בגין שימוש בנייד בזמן נהיגה. עד עולה: כל נהג רביעי שולח מסרון. שמואל אבואב: "מכת מדינה מסוכנת"

מדינת ישראל שלשלה לקופתה לפחות 100 מיליון שקלים בשנה הקודמת מקנסות בגין שימוש בטלפונים סלולרים בזמן נהיגה, כולל מסרונים (SMS), כך עולה לאחרונה על פי סקר שערכה 'עמותת אור ירוק' בשיתוף מכון 'גאוקרטוגרפיה' שיצא לבדוק הסחות דעת בקרב ציבור הנהגים בישראל.

בשנת 2012 רשמה משטרת ישראל 100 אלף דוחות בגין עבירות של שימוש בנייד, כאשר הקנס כיום על פי חוק עומד על 1,000 שקלים. "ההתעסקות בטלפון הסלולארי בזמן נהיגה הפכה למכת מדינה מסוכנת. על המשטרה להגביר את האכיפה כנגד נהגים שעושים שימוש בטלפון הסלולארי בזמן נהיגה ומסכנים את כולנו", כך מנכ"ל העמותה שמואל אבואב.

עוד עולה מנתוני הסקר, כי כל נהג רביעי (23%) מודה שהוא קורא או כותב מסרון בזמן נהיגה, בעוד 27% דיווחו על דיבור בטלפון ללא דיבורית או אזנייה ושני שליש (62%) מודים שהם משוחחים עם דיבורית.

בחלוקה למגדר, מתברר כי הגברים משתמשים "כבדים" יותר בנייד בזמן נהיגה. על פי נתוני הסקר, 4% מקרב הגברים דיברו בזמן בנהיגה לעומת 2% מקרב הנשים, ו-3% מהם שלחו SMS לעומת 1% אצל הנשים.

"נציבות המדינה צריכה לאמץ את ההנחיות האמריקאיות ולאסור על עובדי המדינה לקרוא או לכתוב הודעות טקסט בזמן נהיגה", מוסיף אבואב.

עוד הרבה חדשות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully