וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנאי: למבורגיני אורוס עולה לייצור

האורוס של השור האיטלקי מבוסס על פלטפורמה מודולארית של פולקסווגן וייצא לשוק בתחילת 2017. יהיה מצויד במנוע עם יותר מ-600 כ"ס

למבורגיני אשרה בימים האחרונים בפני כלי התקשורת באיטליה כי האורוס, רכב הפנאי הרעיוני שלה מלפני שנה וחצי שהוצג לראשונה בתערוכת סין, יגיע לייצור בהיקף מסחרי לקראת שנת 2017, עם בכורה רשמית באחת מתערוכות הרכב באירופה כשנה קודם לכן.

האורוס יבוסס על פלטפורמה אשר תשרת את אודי Q7 החדש, רכב הפנאי המשונה של בנטלי, ה-EXP9 והפורשה קאיין. להערכת מקורבים למיזם הגרמני-איטלקי, האורוס יהיה עמוס בתרכובות יקרות כסיבי פחמן אשר יעניקו לו משקל נמוך בכמה עשרות קילוגרמים מהמתחרים הישירים בקטגוריה הפרמיום SUV הבכירה ויציע ביצועים עדיפים בכל פרמטר אפשרי.

בחזיתו של האורוס יאוכלס מנוע בנזין שמונה צילינדרים היברידי מוגדש טורבו כפול בנפח 4.0 ל' שמקורו מאודי, בעל תפוקה מרבית של 650 כ"ס לערך, בחיבור אל תיבת שמונה הילוכים אוטומטית. הוא יימכר עם הנעה כפולה מתוחכמת, מבוקרת מחשב (פיקוח על וויסות עוצמה מדויק בכל גלגל) ויכלול בין ארבעה לחמישה מצבי נהיגה סלקטיבים. כמו כן, תהיה אופציה להטעינו מהבית (טכנולגיית פלאג-אין).

מחד, על ביצועים מוקדם לדבר, אם כי ישנן שמועות על האצה ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות ומהירות מרבית של 300 קמ"ש. אבל, העלות הסופית ככל הנראה תנוע בטווחים של מעל 150 אלף יורו לגרסאות בסיס, כלומר כ-750 אלף שקלים לפני מס. מנכ"ל החברה סטיבן ווינקלמן אף אישר שהמחיר יהיה בכפוף לגרסאות שתמכרנה, שכן לאורוס עשויה להיות יחידת כוח שנייה (אולי טורבו דיזל בכירה).

למי שתוהה על העיצוב, ההשראה לאורוס לא נבעה כמובן מרכב השטח ההיסטורי (והמושמץ משהו) של למבורגיני, ה-LMOO2, שרבים הכתירו אותו כאחד הכשלונות הגדולים בתולדות החברה, ממנו ייצרו רק 328 יחידות בשבע שנים. הפעם, החברה מקווה לעלות על גל ההצלחה של רכב הפנאי ולהגדיל משמעותית את הכנסות החברה, בדיוק כפי שעשתה פורשה עם הקאיין.

עוד הרבה על למבורגיני בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully