וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלימה אוטומטית חובה בכל כלי הרכב?

בקרת בלימה אוטומטית עשויה להיות חובה בכלי רכב חדשים לצד בקרת יציבות וכריות אוויר. ארגון הבטיחות בארה"ב בוחן אפשרויות חקיקה

האם בקרוב תהיה מערכת בלימת חירום אוטומטית בכל המכוניות החדשות? על פי דיווח שהתפרסם לאחרונה בעתון 'דטרויוט ניוז', ארגון ה-NHTSA האמריקני, הגוף הבוחן בטיחות כלי רכב בארה"ב, מנסה לקדם חקיקה על פיה היצרניות תחויבנה בהתקנת הבקרה כאמצעי נוסף להפחתת תאונות הדרכים הקטלניות. החלטה סופית, תתקבל בסוף השנה הנוכחית.

המערכת נמכרת בעולם כחלק נפרד מקיט הגנה אקטיבי, או collision-prevention technology, מערכת קדם תאונה. בלימה אוטומטית משתמשת בחיישני רדאר כדי לזהות סכנת התנגשות על הכביש, לרוב במהירות של עד 50-60 קמ"ש (במנגנונים מתקדמים), ובולמת את הרכב לעצירה מלאה אם הנהג מאחר להגיב בזמן.

מוקדם יותר החודש, מנכ"ל ה-NHTSA דיוויד סטריקלנד פנה אל וועדת החקיקה של הסנאט בארה"ב בבקשה לקדם חקיקה שתזרז מסגרת של אמצעי בטיחות חדשים ומתקדמים, מתוך תקווה שככל שהחוק יעבור מהר יותר, כך תפחתנה תאונות הדרכים ומקרי המוות יצטמצמו.

"ה-NHTSA מאמין שיש לו את היכולות - ואת האחריות, להעריך נכון את התרומה של הבקרה האוטומטית בצמצום התאונות הקטלניות בכבישי ארה"ב ובעולם. אין ספק שהזמינות של הבקרות החדישות מאפשרת לנו להתקרב אל עולם פחות מפחיד על הכביש", כך מציין סטריקלנד.

בהנחה שהארגון אכן יזכה בתמיכת הסנאט ויחליט לחייב את המצאותה של המערכת, מסגרת הזמן שניתנה מדברת על יישום לקראת שנת 2016. על אף שנותר זמן רב, ניתן להתרשם בימינו כי אפילו במכוניות זולות - כמו למשל סקודה סיטיגו ותאומותיה מבית הקונצרן מותקנת בלימה אוטומטית בעת חירום, בעוד לפני כמה שנים הייתה זמינה בלבד ברכבי פאר וסאלון. המערכות הראשונות אגב, הומצאו עוד בשנת 2002 על ידי מרצדס והונדה, אולם היו נדירות מאוד.

עוד הרבה בטיחות וטכנולוגיה בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully