וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל תייצא רכב קרבי קטן לצבא האמריקני

5.6.2013 / 8:15

מכירים את הזיבר האימתני של עידו כהן? אז עכשיו יש לו גרסת מיני עם 1,000 סמ"ק, 4 מושבים ומבנה מתקפל להטסה, עבור הצבא האמריקני

ילדים, כלבים וזיברים, תמיד גונבים את ההצגה. בתערוכת ההגנה השישית שנערכה בישראל, חשף עידו כהן, בעלי סדנת שיפורי הרכב בפרדס חנה, רכב שטח קרבי חדש וקטן. ה-Z-COM נולד כחלק מדרישה של הצבא האמריקני לייצור רכב קרבי קטן מידות שמיועד עבור כוחות מיוחדים הפועלים בעומק שטח האויב. על פי הדרישות, על רכב זה להיות קל, חזק, מהיר, בעל כושר טכני גבוה לחציית שטחים קשים, נשיאה של ארבעה חיילים וציוד, אך עליו להיות גם קומפקטי מספיק כדי להיכנס אל תוך חלל ההטענה של מטוס ה-V22 החדש של הצבא האמריקני.

עידו כהן מחדרה קיבל את המשימה והחל בתכנון הרכב. בבסיס ה-Z-COM אפשר למצוא שרידים בודדים מהקומנדר 1000 של קאן אם (באישור היצרנית BRP ובסיוע עופר אבניר, יבואנית קאן אם לישראל) שכוללת את מרכז השלדה, מתלים ומנוע. מעבר לכך, בנה עידו בזמן שיא של שבועיים וחצי בלבד על בסיס הקומנדר, גרסה מוקטנת של ה'זיבר' האימתני, שרוחבו 140 ס"מ בלבד.

עידו כהן הוסיף שכלולים רבים ל-Z-COM כמו סל מטען מתקפל שמאפשר לרכב לשאת 4 נוסעים וציוד רב (אורך של 4 מטרים) או שני נוסעים וציוד רב (אורך של 3.4 מטר). בנוסף, כלוב ההתהפכות של הרכב תוכנן כך שניתן לקפלו ולהנמיכו מתחת לגובה מושבי הרכב לשם הטענת הרכב במטוס ה-V22 ואף כננת קדמית של Warn עם כושר משיכה של שני טונות. כל אלה מצטרפים כמובן למערכות ההנעה הכפולה ונעילת הדיפרנציאלים המקוריים של הקומנדר.

את ה-Z-COM החדש תוכלו לראות בתערוכת הביטחון הישראלית שנערכת בגני התערוכה והוא יבחן בימים הקרובים על ידי הצבא האמריקני. ומה לגבי צה"ל? עידו כהן מוסר כי ישמח להעביר גם להם רכב לבדיקת התאמה.

עוד על הזיבר של עידו כהן בוואלה! רכב

עוד שטח ופנאי בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

Z-COM. קובי ליאני
Z-COM/קובי ליאני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully