וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקודה אוקטביה vRS נחשפה

סקודה חושפת את הגרסה החדשה של ה-RS עם 220 כ"ס ומהירות מרבית של 250 קמ"ש. תוצע גם בגרסת דיזל עם 185 כ"ס ותיבות ידניות ששה הילוכים

את סקודה אוקטביה החדשה נפגוש בפעם הראשונה רק בעוד כמה שבועות, אולם בינתיים חשפה החברה הצ'כית מבית פולקסווגן את המהדורה המהירה ביותר אי פעם למשפחתית הפופולארית, את האוקטביה vRS החדשה.

גולת הכותרת באוקטביה RS תהיה התקנת שני מנועים חדשים לגמריי בהיצע זה, לוגמי בנזין ודיזל. גרסת הבנזין לה 2.0 ל' טורבו מסדרת TSI ומשותפת לגולף GTI, והיא תחלץ הספק מרבי של 220 כ"ס ותחובר אל תיבת הילוכים ידנית שש מהירויות שתאיץ אותה ל-100 קמ"ש ב-6.8 שניות בלבד, בעוד המהירות המרבית היא 248 קמ"ש, גבוהה ב-6 קמ"ש מהגרסה הקודמת.

תוספת לא פחות חשובה, במיוחד לשוק הרכב באירופה, היא גרסת הסולר העוצמתית של האוקטביה RS. מנוע ה-TDI של פולקסווגן בנפח 2.0 ל' יהיה בעל תפוקה מרבית של 185 כ"ס וישגר אותה באמצעות תיבה זהה ל-100 קמ"ש ב-8.1 שניות בלבד. המהירות המרבית תהיה 232 קמ"ש. תיבת הילוכים רובוטית מסוג DSG, תעמוד כאופציה בשני הדגמים.

בהשוואה לדור השני של האוקטביה RS, הדור החדש יהיה חסכוני יותר בשיעור של 19%, בין השאר בזכות סיוע ותמיכה ממנגנון עצור וסע (דימום הרכב בעמידה ממושכת), ואגירת אנרגיה מבלימה כסטנדרט בצמד המנועים.

כיול השלדה כולל מתלים ספורטיבים חדשים, הנמכת המרכב בכמה ס"מ על פני האוקטביה הרגילה וכן שימוש בדפרנציאל XDS משולב בבקרת היציבות. ביחד כאמור, מתקבלת אחיזה גבוהה יותר והפחתת הנטייה הטבעית של האוקטביה לפתח תת היגוי בפניות חדות.

האוקטביה התוקפנית נושאת כמובן את המידות של הגרסה הרגילה, כלומר צמיחה כמעט בכל הסעיפים ועלייה באיכות החומרים. כמו כן, היא תקבל קיט חיצוני קרבי עם חישוקי סגסוגת גדולים - 17 או 18 אינטש (בעיצוב מובחן) על צמיגי 225/45, מערך בטיחותי מרשים (כולל בלימה אוטומטית במהירות עירונית), ועוד הרבה תוספות לקבינה (תמונה רשמית לא פורסמה).

באירופה מתומחרת האוקטביה RS בכ-24 אלף יורו, שהם כ-120 אלף שקלים לפני מס. טרם התקבלה תגובת היבואנית לישראל 'צמפיון מוטורס' באשר לגורלה בישראל.

עוד הרבה על סקודה בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully