וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקה: דוקאטי היפרסטרדה החדש

על ידי שינוי של ארבעה רכיבים עיקריים בהיפרמוטארד, דוקאטי הצליחו להפוך חיית פרא לאופנוע תיור מהנה. טסנו לטוסקנה כדי לגלות את ההיפרסטרדה החדש

אתר יצרן

צילום: יצרן
קריינות: קובי ליאני
עריכה: רן צימט

רגע לפני שחבשנו קסדות ועלינו על גבו של ההיפרסטרדה החדש, הגיע מוביל קבוצת הרוכבים מדוקאטי (שוטר קרביניירי איטלקי עמו הזדמן לנו לרכב במספר השקות בעבר) והודיע לנו שמסלול רכיבת המבחן בהשקה יתפרש על פני 160 קילומטרים בכבישי טוסקנה. "רק 160 קילומטרים? אתה צוחק, נכון? אפילו מכל דלק אחד לא נספיק לרוקן" שאלתי והקשתי. אבל הבחור רק חייך ואמר - "סמוך עלי, אף קילומטר לא יהיה מבוזבז".

הבחור צדק והמחשה עד כמה מטורף היום הזה עתיד להיות, קיבלנו 4 דקות בלבד אחרי שיצאנו אל הדרך. קרני השמש של הבוקר הטוסקני כמעט שכנעו אותי להשאיר את חליפת הגשם במלון, אך במזל דחסתי אותה לתוך אחת ממזוודות הצד של ההיפרסטרדה בטרם היציאה לרכיבה. השמים הכחולים נעשו אפורים במפתיע ותוך שניות הפך הטפטוף הקל לסופת ברד עזה שתקעה אותנו בצד הדרך, ספוגים עד לעצמות (מי שלא השכיל לשאת חליפת גשם), קפואים וחוששים להמשך הרכיבה.

אנשי דוקאטי נראו לחוצים. הצלמים לא יכולים לצלם והעיתונאים לא יכולים לרכב. האם כאן ועכשיו תסתיים הרכיבה העולמית הראשונה על אופנוע התיור החדש של דוקאטי? לא.

השקה אופנוע דוקאטי היפרסטראדה. אתר יצרן
השקה אופנוע דוקאטי היפרסטראדה/אתר יצרן

טוסקנה פרימברה

שעה שלמה עמדנו בחורשה מתחת לעצים. מסתתרים מאחורי גלעד של איטלקי בר מינן, עד שהרוח גרשה את העננים והשמש יצאה ליבש את הכביש כאילו שום טורנדו לא עבר כאן. עכשיו כשהכבישים המפותלים רחוצים והטמפרטורה קרובה לעשר מעלות, אפשר באמת ליהנות מהרכיבה.

נו באמת, איך אפשר שלא ליהנות מהרכיבה? גם אם הייתם תוקעים אותי על גבה של ווספה מתקתקת בת ארבעים, הייתי מתפוצץ מאושר. כבישי טוסקנה נראים כמו מסלול אינסופי למירוצי סופרמוטו שפתוח לקהל ובעונה הזו של השנה, כשהשחור של האספלט, מתערבב עם הירוק של העשב והכחול של השמים, האדום של הדוקאטי מוסיף תבלון חריף לתערובת הקולינרית הזו. פאק, שמישהו יבעט לי בשיניים כדי לוודא שזה לא חלום.

לא, זו לגמרי המציאות. את הדוקאטי היפרמוטארד החדש כבר הספקנו להציג בפניכם ולמען האמת, לפני הרכיבה, די חששנו מכך שאופנוע התיור החדש של דוקאטי ידמה מדי בתכונותיו להיפרמוטארד הפרוע. מהנה ככל שהיה, אופנוע תיור זקוק לשינויים מהותיים באופיו כדי להתאים לרכיבות ממושכות עם מורכבת וציוד. האם יהפוך ההיפר חברבורותיו?

השקה אופנוע דוקאטי היפרסטראדה. אתר יצרן
השקה אופנוע דוקאטי היפרסטראדה/אתר יצרן

4 שינויים מהותיים

התשובה לשאלה הזו היא כן מוחלט, אך קודם לכך נספר לכם שדוקאטי מגדירים את ההיפרסטרדה כאופנוע המיועד לרוכבים שאוהבים ליהנות מהסיבובים, גם כשהם רחוקים מהבית. אופנוענים שהרכיבה שלהם מתחילה בג'ונגל האורבני, אבל הלב נמצא במרחבים, לבד או בזוג. אז כדי לחתום על הצ'קים שאנשי השיווק כתבו, המהנדסים ביצעו בהיפרמוטארד 4 שינויים מהותיים - בכידון, במושב, במתלים ובצמיגים שינסו להפוך אותו לאופנוע... אחר. שפוי יותר. נו, אופנוע תיור.

מיד עם הישיבה הראשונה על גבו, מבחינים במושב החדש שהותקן בו. המושב של ההיפרסטרדה בנוי בצורה מדורגת יותר המבדילה בין מיקומו של הרוכב למורכב\ת ומוסיפה קצת ריפוד ופינוק לישבן אשר אמור לבלות עליו זמן ממושך. כמו בהיפרמוטארד החדש, גם כאן הרוכב הוזז מעט אחורנית ביחס לדור הקודם והרגליות נעו לפנים כדי ליצור תנוחת רכיבה שפויה יותר, ובמקרה של ההיפרסטרדה, הכידון הרחב הוגבהה ב-20 מ"מ נוספים על ידי תושבות גומי במטרה ליצור הושטה נוחה יותר של הידיים לפנים.

ההיפרסטרדה קיבל גם מתלים שונים ומרוככים (כיוון עומס קפיץ ידני בהיפרסטרדה) במעט ביחס לאלו הספורטיביים והקשיחים של ההיפרמוטארד. מלפנים מותקן מזלג הפוך של קיאבה בקוטר 43 מ"מ ובמהלך של 150 מ"מ ומאחור, הזרוע החד צדית מרוסנת על ידי בולם יחיד של זקס עם מהלך זהה של 150 מ"מ וכוונון מלא. בקצותיהם במקום צמיגי הפירלי דיאבלו רוסו 2, מותקנים צמיגי פירלי סקופריון בדומה לאלה של המולטיסטרדה, רק במידות 120/70 R17 מלפנים ו-180/55 R17 מאחור.

ההיפרסטרדה מקבל גם משקף חזית להגנה טובה יותר מפני הרוח, צמד מזוודות צד (25 ליטר ליחידה) מאחור, מזוודה שלישית עליונה (31 ליטר של GIVI ייעודית לדוקאטי) עבור ציוד ושני שקעי 12 וולט אינטגרליים לטעינת הסלולארי ואו הפעלת מכשירי ניווט. מעבר לשינויים אלה, לוח המחוונים נשאר זהה להיפרמוטארד - רק שבאופנוע התיור היינו שמחים למצוא תצוגת ההילוך הנבחר וכמובן מד דלק במקום נורית אזהרה כשעוברים לרזרבה. באחת השיחות עם מהנדסי דוקאטי, שאלנו מדוע ההיפרסטרדה לא בודל מאחיו הספורטיבי גם בעיצוב מרוכך יותר והתשובה לכך הייתה ששינוי שכזה היה מייקר את האופנוע, מצריך שינויים בפס הייצור וגם מאריך את זמן תכנונו. נקודה.

השקה אופנוע דוקאטי היפרסטראדה. אתר יצרן
השקה אופנוע דוקאטי היפרסטראדה/אתר יצרן

אופנוע תיור לא חייב להיות משעמם

שום קילומטר לא בוזבז לנו מתחת לגלגלים. קרנבל הפניות שאליו הושלכנו גרם לנו לא רק לקלל את האיטלקים על המזל וחבל הארץ שנפלו בחלקם, אלא אף לסחרחורת. רצף כזה של פניות שבניהן אין אפילו 200 מטרים ישרים ובמרחק גדול כל כך, יכול להוציא כל רוכב מדעתו, לטובה כמובן. כשהאספלט מציע אחיזה אבסולוטית גם כשהוא לח או רטוב, ההיפרסטרדה הפך לכלי משחק ששוקל מעט (181 ק"ג יבש, 204 מלא) ומהיר מאוד.

המנוע הוא כמובן סיפור בפני עצמו עם 821 הסמ"קים שלו שמפיקים 110 כ"ס ב-9,250 סל"ד ו-9.1 קג"מ ב-7,750 סל"ד. זהו מנוע חזק ומרגש באופי הפעולה שלו, לא רק בגלל האופן שבו האגזוז מזיז את האוויר סביבו, אלא בזכות הכוח המדוד וטווח הפעולה הרחב שלו. גמישות המנוע מעמידה לרשות הרוכב כוח כבר מ-3,000 סל"ד ויכולת נסיקה גם לסל"ד 5 ספרתי. גם כאן ישנם שלושה מצבי רכיבה ותפוקת כוח וגם כאן העדפנו לבלות במצב הטורינג המדויק יותר בתגובת המצערת מאשר מצב הספורט ואילו מצב האורבן שמחליש את תפוקת המנוע ל-75 כ"ס התאים לנו בדיוק לקטעי הרכיבה הרטובים של הבוקר.

אבל מעבר לכך, השינויים אותם פירטנו קודם, הם אלה שאחראים לתחושה החדשה מהדוקאטי הזה. התקנה של תושבות גומי בכידון אמנם פגעו במעט בתחושה מהפרונט, אבל הפחיתו משמעותית את הוויברציות שמגיעות לידיים וזה חשוב ברכיבות ממושכות. מבנהו של המושב החדש מאפשר פחות תנועתיות עליו, אבל מפנק את הרוכב ותומך בו מאחור. בסיס גלגלים של 149 ס"מ יחד עם זווית מזלג של 25.5 מעלות מקנים לו היגוי מהיר ויציב מאוד גם בפניות וגם בטיסה על גבי האוטוסטרדה. המתלים המרוככים מציעים מעט פחות זריזות ספורטיבית, אבל יציעו בתמורה הצמדה מעולה של הגלגלים לכביש וכושר ספיגה שמזלזל במהמורות. צמיגי הפירלי סקורפיון, בקצות היכולת וברכיבה קיצונית יציעו כצפוי מעט פחות אחיזה מצמיגי הרוסו 2, אבל עדיין יאפשרו הטיות חריפות שגורמות לג'ק האמצע לחרוץ את הכביש ויחשפו גבולות הגיוניים שלא רק מישירים קו יכולות המתלים, אלא גם יאפשרו לכם להגיע אל הלוקיישן שמרוחק 500 מטרים בתוך השטח, שבו תעשו צילום לסטטוס חדש בפייסבוק. לייק.

השקה אופנוע דוקאטי היפרסטראדה. אתר יצרן
השקה אופנוע דוקאטי היפרסטראדה/אתר יצרן

250 ק"מ למכל

התנאים המטריפים של מסלול הרכיבה היו מסוגלים להעמיד אתגר קשה בפני כל אופנוע וכל מערכת בלימה וההיפרסטרדה לא שונה בכך. הוא מצויד בקאליפרים מונובלוקים של ברמבו הנושכים דיסקים בקוטר 320 מ"מ מלפנים, ומחזירים המון תחושה ודיוק בלחיצה על המנופים וגם עצמת נשיכה אדירה כשצריך שלא מבהילה את הרוכב בתגובתה הראשונית ואף מגובה במערכת ABS בעלת שני מצבים.

למרות הריכוך והצבת גבולות ברורים יותר ליכולות (רוכב ההיפרמוטארד הספורטיבי מנגד, עסוק כל העת בחיפוש אחר אותם גבולות), ההיפרסטרדה לימד אותנו שאופנוע תיור לא חייב להיות משמעם, צפוי או תקין פוליטית. הוא עדיין חד מספיק בהיגוי, חזק בתפוקת המנוע, עשיר בתחושות וצלילים, כדי שניתן יהיה להשתמש בו בטיול רכיבה רגוע עם בת הזוג או ברכיבת אטרף עם החברים לרכיבה בשבת בבוקר כמעט מבלי לשנות בו דבר.

הרכיבה במסגרת ההשקה לא אפשרה לנו לצין במדויק את צריכת הדלק של ההיפרסטרדה (עדיין מיוצר בתקן יורו 3), אבל אם לסמוך על מחשב הרכיבה שהראה צריכת דלק ממוצעת של 18 קילומטרים לליטר, למרות האופי הספורטיבי של הרכיבה, הגדלת המכל ב-4.6 ליטר לכדי 16 ליטר, אמורים להעניק טווח רכיבה גדול של 250 קילומטרים לפחות. לפי דוקאטי, רכיבה בקצב שפוי יותר וכמובן חוקי, יאפשרו להיפרסטרדה לגמוא יותר מ-300 קילומטרים בין תדלוקים.

גם לרוכבים נמוכים יש בשורה. מאחר וגובה מושבו של ההיפרסטרדה עומד על 85 ס"מ, ישנה אפשרות לרכוש אותו עם מושב נמוך (83 ס"מ) ואף עם מתלים מקוצרים שמנמיכים את המושב עוד יותר לכדי 81 ס"מ.

השקה אופנוע דוקאטי היפרסטראדה. אתר יצרן
השקה אופנוע דוקאטי היפרסטראדה/אתר יצרן

117,000 שקל

לא יכולנו לאחל לעצמנו יום רכיבה מהנה יותר. הנוף של טוסקנה ששימש תפאורה לרכיבת ההתרשמות מההיפרסטרדה החדש, יכנס אצלנו לפנתאון של הזיכרונות, אם לא ניתקף באמנזיה מוקדמת. ה'בייבי מולטיסטרדה' החדש הצליח להוכיח לא רק שהוא ראוי לתואר "אופנוע תיור", אלא גם שהמעבר מאופנוע ספורטיבי לתיורי אפשרי, אם עושים את השינויים הנכונים.

השינויים האלה אכן נעשו והניתוח הוכרז כהצלחה, מה שמשאיר אותנו רק עם תג המחיר ביד. ההיפרסטרדה החדש מתמקם מבחינת מחירו בין ההיפרמוטארד הספורטיבי שעולה 105 אלף שקל ובין גרסת ה-SP הקרבית שמחירה מאמיר כבר לכדי 133 אלף שקל וידרוש מכם לרשום 117 אלף שקל בדרישה להעברה בנקאית. לא זול כלל וכלל, גם לנוכח התחרות בשוק זה, אבל התמורה עבור התשלום גבוהה בהתאם, כך שגם רוכבים שאינם נמנים בקרב מכורי דוקאטי, יוכלו למצוא בו פרטנר מהנה ויעיל לטיולים.

עוד על דוקאטי בוואלה! רכב

קונים אופנוע חדש? קבלו מבחן דרכים

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

השקה אופנוע דוקאטי היפרסטראדה. אתר יצרן
השקה אופנוע דוקאטי היפרסטראדה/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully