וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממונה על ההגבלים אישר עסקת יפנאוטו-סמל"ת

דובי בן גדלייהו

12.6.2013 / 16:28

הממונה על ההגבלים מצא כי העסקה אינה פוגעת בתחרות. כעת ממתינים לאישור היצרן היפני‏ לאישור העסקה

סאגת העברת השליטה ביפנאוטו החזקות לקראת סיום. הממונה על ההגבלים העסקיים, פרופ' דיויד גילה, אישר היום (ד') את המיזוג המתוכנן בין יפנאוטו, יבואנית סובארו בישראל, לבין הרוכשת - קבוצת סמל"ת, יבואנית פיאט שבבעלות מיכאל לוי. על-פי מבנה העסקה יפנאוטו תתמזג לתוך חברה, שהוקמה למטרה זו, אשר 95% ממניותיה יוחזקו על-ידי סמל"ת והיתרה על-ידי שמעון ברזילי.

בדיקת המחלקה הכלכלית ברשות ההגבלים העלתה כי בעוד שפעילות יפנאוטו מתמקדת במכוניות משפחתיות ומכוניות מנהלים, הרי שהיקף פעילותה של סמל"ת במקטעים אלה זניח. בסיום הבדיקה שנערכה לגבי השלכת המיזוג על התחרות בשוק הרכב נמצא כי "המיזוג לא מעלה חשש לפגיעה בתחרות או בציבור".

האישור הוא מכה ליוקרתו של שר התחבורה, ישראל כץ, שהודיע כי יתנגד למיזוג והוא למעשה הצעד הלפני אחרון שנדרש כדי לאשר את העברת הבעלות ביפנאוטו מידי גד זאבי לידי סמל"ת. עם קבלת האישור האחרון, זה של יצרן סובארו, קונצרן פוג'י מיפן, תתאפשר השלמת הסדר החוב ביפנאוטו. תמורת המכירה - יותר מ-100 מיליון שקל - נועדה לכסות את מלוא החוב המתואם של יפנאוטו למחזיקי האג"ח. לאחריו תהפוך יפנאוטו לחברה פרטית.

יפנאוטו, שנקלעה לקשיי מימון, סיימה את שנת 2012 עם הכנסות של 316 מיליון שקל, ירידה של 35% לעומת 2011. נתח השוק של החברה צנח אשתקד לשפל של 0.9% משוק הרכב בישראל, לעומת 1.4% ב-2011 ו-5.2% בשנת 2007. אשתקד נמסרו 1,746 כלי רכב של סובארו - לעומת 3,231 בשנת 2011 ו-9,986 בשנת 2007.

בשורה התחתונה רשמה יפנאוטו הפסד של 43 מיליון שקל בשנת 2012, בהמשך להפסד של 71 מיליון שקל בשנת 2011. לדוחות החברה מצורפת הערת "עסק חי" על רקע מצבה הרעוע. ברבעון הראשון של 2013 נרשם שיפור בתוצאות יפנאוטו החזקות שדיווחה על הפסד קטן שהעביר אותה לגרעון בהון העצמי.

סמל"ת (סוכנות מכוניות לים התיכון) של לוי היא יבואנית בלעדית לישראל של מותג הרכבים האיטלקים פיאט, אלפא רומיאו, לנצ'יה ואבארט. נוסף על סמל"ת לוי הוא הבעלים של מפעל נילית, המתמחה בייצור סיבי ניילון.

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully