וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך לירושלים מתקצרת: מחלפים, גשרים ומנהרות

13.6.2013 / 7:20

משרד התחבורה חושף תכנית לשדרוג כביש 1 בעלות 2 מיליארד שקל שתקצר משמעותית את זמני הנסיעה והכניסה לבירת המדינה משער הגיא. בינתיים, הנהגים יופנו לכביש 443

שר התחבורה ישראל כץ חשף אמש (ד') תכנית רחבת היקף לשדרוג כביש ירושלים תל-אביב החל מקטע שער הגיא עד הכניסה לירושלים. עלות המיזם נאמדת ב-2 מיליארד שקלים, ובמסגרתה מתוכננים גשרים חדשים, מחלפים, מסופי נוסעים, מנהרות, וכן הרחבת נתיבים במקטעים מסויימים.

על פי משרד התחבורה, מדובר באחד הפרוייקטים הגדולים ביותר ברשת הכבישים בישראל מאז הוקמה המדינה. בתכנית הסלילה, עולה כי גשר הראל הישן יבוטל ובמקומו יכרו שתי מנהרות באורך 700 מ' מתחת לרכס הראל. גם קטע הכביש המסוכן בסיבוב מוצא יבוטל ובמקומו יוקמו שני גשרים בני שלושה נתיבים מעל העמק.

במשרד התחבורה מוסיפים, כי "גשר מוצא יתחבר בעתיד לכביש 16 הצפוי לצאת למכרז במחצית השנייה של שנת 2014, ויהווה כניסה נוספת לדרום הבירה, זאת בנוסף לכביש 9 המוביל לצפון ירושלים ולרכבת החשמלית המהירה שתחבר את בירת ישראל למטרופולין גוש דן, בתוך 28 דקות. בנוסף לכך, ישודרג כביש 38 משער הגיא לבית שמש שיתרום לפיתוח העיר ולקשר שלה עם ירושלים".

מנכ"ל נתיבי ישראל, שי ברס, מוסר שבמשך תקופת העבודות בשטח לא תפגע איכות החיים של הנהגים המגיעים לירושלים. בכל תקופת הביצוע, יישארו שני נתיבים פתוחים לכל כוון, וכי אמצעי הבקרה והפיקוח יתוגברו בשיתוף כל הגורמים המעורבים (משטרת ישראל, כביש 6 וכביש 431).

בינתיים, ועד שתצא לפועל התכנית בהדרגה, החלו בימים אלה העבודות על כביש 443 שישמש את הנהגים כעורק תחבורה ראשי לירושלים, בזמן שמתבצעות העבודות לסלילת כביש 1 החדש. שר התחבורה מציין כי פיתוח כביש 443 כולל הרחבתו לשלושה נתיבים, שאחד מהם ישמש בלעדית לתחבורה ציבורית במקטעים חלקיים. חלק גדול מהאוטבוסים יוסטו מכביש 1 לכביש זה על מנת לדלל את העומס על כביש ירושלים-ת"א.

"הרחבת כביש מספר 1 לשלושה נתיבים וביטול סיבוב מוצא המסוכן, יאפשרו לעשרות אלפי הנוסעים לחלוף על הפקקים ולהגיע לירושלים במהירות ובבטיחות". הוסיף כץ.

בנוסף לכך, ליד מצפה מודיעין יוקם חניון "חנה וסע" חינם, קו 100 (בין חניון שפירים לירושלים) יתוגבר, ולאורך כביש 1 ו-443 יוצבו מצלמות וצגים אלקטרוניים שידווחו בזמן אמת על מצב התנועה. מוקד חירום ומידע, יפעל 24 שעות בכביש 1 ו-443 לתת מענה לכל בעיה או מצוקה, כולל שירותי גרירה בעת חירום. כמו כל תכנית של משרד התחבורה, ינקטו אמצעים מחמירים לשמירה על הנוף והסביבה.

עוד חדשות בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • כביש 1

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully