וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב: דו שיח בין מכוניות מרצדס

מרצדס תחשוף בסוף השנה מערכת דיאלוג מתקדמת המנהלת תקשורת בין מכוניות כדי להגביר את רמת הבטיחות בכבישים. תגיע גם ליצרניות נוספות?

העתיד כבר פה? מרצדס-בנץ, ממובילות התעשייה באמצעי בטיחות אקטיביים, הכריזה על תכניות רשמיות להשיק בסוף השנה הנוכחית בקרת תקשורת מתוחכמת בשם 'קאר טו X', שתאפשר למכוניות לנהל "דיאלוגים" ביניהן ולהשתמש במידע חיוני אודות תנאי הדרך כדי לשמור על בטיחות הנוסעים.


קאר טו-X תנהל קו תקשורת רב שימושי, הן עם המכוניות בסביבה והן עם התשתיות. היא תתפקד כסוג של מערכת אזהרה שתציין כל התרחשות מסוכנת ובשלב ראשון, תשווק כמערכת "היברידית". המשמעות היא, שהליבה תוזן ישירות מהסמארטפונים להם מותקנת אפליקציית "מרצדס דיגיטאל סטייל דרייב", משם היא תקרין האינפורמציה על הצג הראשי. לאחר מכן, היא תתבסס על מאגרי מידע מתעדכנים (בדומה לוויז) אך עם פירוט נרחב הרבה יותר.

"עם הצגתה של קאר טו X, אנו שוב ממחישים את המחויבות שלנו לבטיחות טכנולוגית ברמה הגבוהה ביותר. נביא את בשורת התקשורת המתקדמת שהוצגה היום לנהגי מרצדס, וגם לנהגים על הכבישים ברחבי העולם", כך פרופ' תומאס וובר, ראש מחלקת מחקר ופיתוח בדיימלר.

קאר טו X סורקת את האזורים באופן קבוע, ומחפשת אחר אירועים חריגים כמו למשל מחסומים של המשטרה, אמבולנסים באירועי חירום, מכוניות שנתקעו בצד הדרך והיא אפילו תוכל לספק מידע על מזג האוויר ביעדים שונים - קבועים מראש על ידי הנהג או בשטח הקרוב אליו.

אבל, לא הכול עובד פרפקט בשלב הנוכחי. כך לדוגמא, אין לבקרה יכולת לזהות מכונית שנוסעת בכוון ההפוך, וגם לא להזהיר מפני חפצים שעפו על דרך הנסיעה ומהווים סכנה. מצד שני, בדיוק בשביל כך קיימת תכונה מוטמעת של עדכון בזמן אמת (כמו בוויז) אודות אותם מפגעים והיא "קלה להפעלה בלחיצת כפתור אחד" אומרים בחברה הגרמנית.

עדיין מוקדם לדעת כמה יתרונות יהיו למערכת זו על פני אפליקציות סופר יעילות כמו וויז, אולם בהתחשב במשאבים של מרצדס סביר שברגע ההשקה, קאר טו-X תפגין את כל התכונות המובטחות, ביניהן כאמור דו-שיח של ממש, ומהיר עם תשתיות ומכוניות.

זאת ועוד, מרצדס תנסה לשתף יצרניות נוספות בפיתוח זה, כך שייתכן שנראה את קאר טו-X זולגת לעוד מכוניות, גם עממיות ונגישות בעתיד הלא רחוק.

עוד הרבה על טכנולוגיה ובטיחות בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • מרצדס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully