וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסלול לימודי תחבורה באוניברסיטת אריאל

אוניברסיטת אריאל תכריז היום על מסלול חדש ללימודי תחבורה במסגרת התואר האקדמי. ד"ר אריה חממי: "פער גדול מבחינת ההון האנושי בענף התחבורה בין ישראל לעולם"

במסגרת ועידת ישראל לתחבורה שנערכת היום (ה'), תכריז אוניברסיטת אריאל על פתיחת מסלול אקדמי במסגרת הפקולטה להנדסה שיחנוך את לימודי התחבורה בישראל. על פי ראשי החוגים, התכנית עשויה לכלול השתלמות של לימודי תחבורה במחלקות להנדסת מכונות ומכאטרוניקה, הנדסה אזרחית וכן בפקולטה למדעי הרוח.

המטרה במסלול התחבורה היא לפתוח את הענף על כל רבדיו הלימודיים גם למי שאינו בקי בתחומי ההנדסה, ומעוניין להתשלב במגוון מקצועות, בהם גם מנהלים עתידיים המעוניינים להיות מועסקים כרכזי ציי רכב בחברות כאלה ואחרות, וכן לנהל ציי תחבורה ציבורית גדולים.

"התוכנית הנידונה נועדה לאפשר אקדמיזציה של העוסקים בענף התחבורה על רקע הצורך הקיים במדינת ישראל. המעבר הצפוי להנעה בתחליפי נפט בתחבורה, בנוסף לצרכים הקיימים כבר היום, מחייב הכשרת כוח אדם איכותי, כפי שכבר מתרחש במדינות מתקדמות כמו בריטניה, גרמניה, ארה"ב ורוסיה – שם לימודי התחבורה מפותחים מאוד", כך אומר פרופ' זינגרד,רקטור האוניברסיטה.

במסגרת הועידה היום במעמד שר התחבורה ישראל כץ ובכירים נוספים מענף הרכב בישראל, יוקדש מושב מיוחד לעניין זה בשם "אקדמיה בתחבורה". לדברי ד"ר אריה חממי, מראשי החוג, זו הזדמנות מצוינת לאנשים הצמאים להתמקצעות בענף: "קיים פער גדול מאוד מבחינת ההון האנושי בענף התחבורה בין ישראל לעולם. בארגוני התחבורה הגדולים יש מנהלים רבים וטובים, שאינם בעלי השכלה אקדמית אלא צמחו מהשטח, והשלימו השכלה בקורסים והשתלמויות רבים. הלימודים הללו יאפשרו להם להתמקצע ולהכין את עצמם לניהול מערכות תחבורה מורכבות".

בשלב זה, טרם נמסר מתי תפתח התכנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully