וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: אסטון מרטין וונקויש בלי חלק עליון

אסטון מרטין מציגה את הוונקיש וולנטה פתוחת הגג. הקיץ מתחיל עם 565 כ"ס, מהירות מרבית מעל 300 קמ"ש ותג מחיר דמיוני

אתר יצרן

צילום ועריכה: אסטון מרטין

לחות או לא לחות, היום הראשון והשני של הקיץ נפתחו בסערה בכבישי הממלכה. אסטון מרטין, יצרנית מכוניות הספורט המפוארת, הציגה השבוע את גרסת ה'וולנטה' (קבריולה אצל התפרנים בינינו) שהנה המהדורה היקרה ביותר של הוונקיש החדשה שהוצגה ממש לפני שנה. הוולנטה תגבה מהלקוחות האמידים סכום התחלתית של כ-300 אלף יורו, שהם כ-1.5 מיליון שקלים לפני מס.

המילה וולנטה אגב מקורה בכלל מספרדית, ומשמעותה "גלגל הגה" (גם באיטלקית). אבל, באסטון מרטין אמצו את הכותר הלטיני לפני שנים רבות כדי לבדל את המכוניות של המותג בצורה ברורה, כדי שהרוכשים ירגישו שזו לא עוד "קבריולה" מן המניין, ללא חלק עליון ובלי שום מהות מאחריה.

ואם כבר מהות, אז בחזיתה של הוונקיוש וולנטה שוכן מנוע בנזין מופלא וווקאלי. היחידה העוצמתית היא ממדפי סדרת AM11, משמע מנוע 6.0 ל' שניים-עשר צילינדרים, המפיק 565 כ"ס ו-63.1 קג"מ. החיבור כאן הוא לתיבת הילוכים תחרותית מסוג 'טאצ'טרוניק 2', המאיצה את הונוקייש וולנטה ל-100 קמ"ש ב-4.1 שניות, ועד מהירות מרבית של 303 קמ"ש.

מלבד היכולת המופלאה שלה וגרגורי המנוע, הוולנטה היא המכונית הראשונה בהיסטוריה של אסטון מרטין שעשויה כולה מסיבי פחמן (קרבון). האטרקציה השלישית (תלוי איך בוחנים זאת), הינה הגג המתקפל. זוהי תקרת בד המופשלת ב-14 שניות בלבד ובמהירות של עד 58 קמ"ש לכל היותר. הבונוס ביחידה זו שאינה גוזלת נפח מתא המטען, כך שזה נשמר על כל 279 הליטרים שבו.

בחלל הפנים של הוונקיש קבריולה אין הרבה שינויים לעומת גרסת הקופה, מלבד בידוד רעשים טוב יותר ושימוש במסיטי רוח. האבזור המפואר נחלק בין כמה גרסאות בסיס לבין המון אופציות בהעדפה אישית בתמורה לאלפי יורואים. אבל, אם כבר משקיעים מלכתחילה 300 אלף יורו, אז מה הן עוד כמה מטבעות מסכנות. בכורה רשמית בתערוכת פרנקפורט.

אסטון מרטין וונקויש וולנטה. אתר יצרן
אסטון מרטין וונקויש וולנטה/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully