וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל נמצאת בפיגור בתחום התחבורה"

20.6.2013 / 11:08

שר התחבורה ישראל כץ: "האבות המייסדים של המדינה לא חשבו על התחבורה ולכן העמל רב. אנחנו נפתח את השוק לתחרות אמיתית".

בפתיחת ועידת ישראל הבינלאומית לתחבורה, נאם שר התחבורה ישראל כץ ופתח במסר לכלל הציבור: "האבות המייסדים של מדינת ישראל לא הכירו את עולם התחבורה ולא הבינו בשנים ההן את נחיצותה המכרעת בעתידה של המדינה".

זו הסיבה לדבריו מדוע מדינת ישראל מפגרת באופן בולט אחרי העולם הנאור במערך התחבורה, וזו הסיבה לדבריו מדוע תשתית הכבישים בישראל מיושנת והתייחס בתוך כך כמובן גם למצבה המורכב והדל של תשתית הרכבות.

אולם, שר התחבורה מציין כי נכון להיום, רוב השקעות משרד התחבורה מופנות אל התחבורה הציבורית. אל הרחבת קווי רכבת ישראל, בהקמת הרכבת התחתית בגוש דן וגם עיבוי מערך האוטובוסים עם הכנסת חברות חדשות להסעת המונים.

בנוסף, בשל היעדר החשיבה התחבורתית, אין כאן תעשיית רכב של ממש: "אומרים לי שזה בגלל שאנחנו מדינה קטנה. אבל יש מדינות קטנות מאיתנו שיש בהן תעשיית רכב" מציין שר התחבורה. עוד הוא מוסיף כי "יש כאן ידע עצום בתחום ואנחנו אפילו מייצאים אותו לחו"ל, ולכן אנחנו צריכים לקדם את תחום הידע והתשתיות של התחבורה בישראל."

בועידת ישראל לתחבורה עלה גם נושא הדלקים החלופיים ושר התחבורה מציין כי משרדו נערך לכל התחלופות בעתיד והחלטות הממשלהבתחום דלקים חליפיים. "אנחנו ננצל את הידע הישראלי כדי לגלות אמצעי הנעה חדשים" מבטיח ישראל כץ. לשאלת הסבת כלי הרכב לשימוש בגז טבעי שנמצא בימים אלה לחופי ישראל, ציין השר כי יש קושי ברמת הביטחון להמיר את שוק הרכב והתחבורה הציבורית להנעה בגז וכעת המשרד בוחן את הנושא עם המשרד לבטחון פנים.

חשמל זה העתיד: מתחילים בגמילה מנפט?

גם נושא התחבורה החשמלי עלה על הפרק, כשברקע הקריסה הצורמת של בטר פלייס. בנושא זה הדגיש שר התחבורה "צריך לעשות הכל, כדי שמי שרכש את הרכב לא יפגע ויוכל למצוא פתרונות בכל הבטים של השימוש והתחזוקה של כלי הרכב".

בסוף דבריו, ציין שר התחבורה את הכוונה להקים נמלים חדשים שיתחרו בנמלי אשדוד וחיפה והתועלת בפתיחת השמיים לתחרות (פרויקט שמים פתוחים). בד בבד, הדגיש כי בשבוע הבא יועבר אל הכנסת "חוק שירות הרכב" שיכניס תחרות לענף ויתקן עיוותים שקיימים בישראל לדבריו משנות המנדט. כך לוענתו יהיה איזון בין מחירי החלפים, הטיפול ברכב, יבוא הרכב, השמאות, הביטוי ועוד.

אייל רוזנר, ראש מנהלת הנפט במשרד רה"מ, מציין כי התקבלה החלטה לקדם מחקר ובחירה של דלקים חלופיים על פי יעד הפחתה של 60 אחוזים בצריכת הנפט של ישראל בתחבורה עד שנת 2025. ארבע שיטות הנעה ודלקים יובילו וימלאו את השוק ואלה הם חשמל, גז טבעי דחוס, מתנול ודלק ביולוגי. כל דלקים ושיטות הנעה אלה מסוגלים להפחית באחוזים ניכרים את פליטת המזהמים לאוויר והקרקע.

יעד הזמן נקבע על פי מחקרים שביצע המשרד בהתאם לצמיחת האוכלוסיה והתשתית שתוצע. משמעותה של קביעת יעד זה, כולל גם זירוז הקמת תשתית לתדלוק וגם בסיס מיסוי לעודד מעבר לשיטות הנעה אלה. על פי התוכנית, כבר בשנת 2015 יחלו כלי רכב הפועלים על דלקים חלופיים לנוע בכבישי ישראל.

אופנוע עם ארבעה גלגלים - בקרוב בישראל

אבנר פלור, יו"ר תחום רכב במשרד התחבורה, מציין כי בחודשיים הקרובים יצא לפעולה פיילוט בייבוא ושיווק רכבי קואדרוסייקל בישראל - כלי רכב בעלי ארבעה גלגלים במבנה של אופנוע. טרם נקבע האם אלה ישווקו תחת הגדרה של מכונית או אופנוע, אך הוחלט לאשר יבוא של 1,000 יחידות לישראל ושיווקם כאן לצורך בחינתם. בחינה זו תמשך כשנה והיא תקבע את המשך שיווקם בישראל.

עוד חדשות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully