וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכונית החשמלית המהירה בעולם

מירוץ הסיבולת 24 השעות בלה מאן הכין את ניסאן להציג את המתחרה החשמלית המהירה ביותר בעולם, לה מהירות מרבית של 300 קמ"ש. מהפכה גם לכביש הציבורי?

ניסאן חשפה אמש (א') במסגרת מירוץ 24 השעות בלה מאן, שהופסק לפרק זמן מסוים בשל טרגדיה והסתיים היום (ב') בנצחונה של קבוצת אודי, את ה-ZEOD RC, מכונית המירוץ החשמלית המהירה ביותר בעולם, המגיעה למהירות מרבית של 300 קמ"ש. הדגם הוא פיתוח על בסיס הדלתא-ווינג שהוצגה אשתקד והינו אבולוציה של המכונית החשמלית המשפחתית של המותג היפני, הליף העממית (150 קמ"ש).

מאחר ואין למכונית קטגוריה רשמית, היא הוזנקה ממתחם 56 באיזור הפיטס, כך שהיא הוצבה ליד מכוניות אב-טיפוס נוספות שמתחרות על מנת לקדם פיתוחים טכנולוגיים חשובים. הכותר, ZEOD, הוא ראשי תיבות ל-Zero Emission On Demand, כלומר אפס פליטת זיהום אוויר, ותהיה לפיכך אפשרות לשלב מנוע בערה עם מנוע חשמלי באמצעות בורר סלקטיבי. יתר הפרטים הטכניים לא פורסמו בשלב זה.

ניסאן מתייחסת ללה-מאן, כמו כל יצרנית גדולה כקרקע להזנקת פיתוחים ארוכי טווח לשנים הבאות, ואכן החשמלית החדשה הינה דוגמא לשלב הבא שמבוסס בחלקו על מכונית פשוטה כמו הליף החביבה.

סגן נשיא החברה אנדי פאלמר אומר שבקרוב נהיה עדים לאינטגרציה של הטכנולוגיה במכוניות רגילות, משמע, הרבה יותר כוח זמין במחיר עממי. "ה-ZEOD היא פרוגרסיה טבעית של הליף. אנחנו מקווים שהדברים שנלמד ממירוץ 24 השעות בלה מאן, יתורגמו במלואם לביצועים על הכביש הציבורי, במיוחד בתחום סיבולת הסוללות".

המכונית שהתחרתה אשתקד, דלתא-ווינג, הופרדה השנה מניסאן כאשר צוות הפיתוח פנה להתחרות בארה"ב בכוחות עצמו, אולם בתוך כך "גנבה" ניסאן את המהנדס הראשי של הקבוצה בן באובלי ומינתה אותו לראש מחלקת הפיתוחים בחטיבת המירוץ בניסאן. על ה-ZEOD הוא אומר, שצריך לאפשר למיזם למצות את עצמו עד הסוף: "חלק מהדברים יעבדו וחלק לא, אבל הכול למען המכוניות עבור הקהל. רק צריך קצת אורך רוח. ככה זה במירוצי מכוניות, וגם בחיים".

עוד הרבה על ניסאן בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • ניסאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully