וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן: פולקסווגן אמארוק החדש

25.6.2013 / 12:24

הטנדר החדש של פולקסווגן שהגיע לארץ לא החליט אם הוא ארגז כלים יקר להחריד או רכב פנאי מפונפן עם ארגז. יצאנו למבחן

מצבו של שוק רכבי העבודה בישראל, נמצא בשפל חסר תקדים. לא ניתן עוד לבכות על ביטול ההכרה במס מלפני שנים אחדות, מבלי לשכוח את יוקר מחיר הסולר ובקרוב גם נוסחת המיסוי הירוק החדשה תשסף סופית את גרונם של לוגמי הדיזל. בנוסף לכל זאת, שוק הטנדרים נשלט ברובו (כ-50 אחוזים) על ידי מתחרה אחד - איסוזו D-MAX ולתוך כל הקלחת הזו נכנס האמארוק החדש של פולקסווגן.

הטנדר הגרמני, מגיע אלינו באיחור משמעותי, לא רק ביחס לשוק והדגמים בו, אלא גם ביחס לעצמו. בתחילת השנה הקודמת נהגנו בו לראשונה בהשקתו העולמית ובמקום להגיע בקיץ אותה השנה, הוא התעכב שנה נוספת בניכר, ולו רק בגלל קשיים לקבל מחיר אטרקטיבי.

אז עכשיו הוא כאן, אבל האם הוא קיבל מחיר ראוי? התשובה הישירה היא לא. עוד לפני שתבצעו בו התאמות קלות כמו הוספת אבזור עבודה או כזה שיפנק אתכם בשעות הפנאי, תגלו מחיר התחלתי של 265 אלף שקל לגרסה הבסיסית ביותר. סמנו שלושה או ארבעה סימוני V בדף המפרט והיו מוכנים להשיק למחיר של 300 אלף שקל.

מבחן טנדר עבודה פולקסווגן אמארוק. קובי ליאני
מבחן טנדר עבודה פולקסווגן אמארוק/קובי ליאני

האפקט הויזואלי

זו כמובן אינה הפעם הראשונה בה אנו מוצאים רכבי עבודה כאלה ואחרים שממש משתדלים וגם מצליחים שלא להראות יותר מדי כמו רכבי פועלים. אבל הפולקסווגן הזה, מצליח להעלות את הרף לרמה כזו מבהילה, שתגרום גם לרכבי 4X4 יוקרתיים להתבייש מאחורי השיח הקרוב.

האמארוק הוא פשוט טנדר יפה. לא רק יפה ומושקע בעיצוב, אלא בעל מראה גברי וחסון שמבטיח להצמיח לכם שערות על החזה רק מלעמוד לידו. עם אורך של 525.4 ס"מ, רוחב של 222.8 ס"מ ומכסה מנוע שבקלות מגיע לגובה חזהו של אדם מבוגר, יש לאמארוק נוכחות מרשימה במיוחד.

גם כשנכנסים אל תא הנוסעים שלו, מגלים אותה רמה של השתדלות ליצירת רושם. אמנם החומרים מהם בנויה הקבינה קשיחים, אבל הכל מרגיש חסון ויצוק למקומו והתחושה הכללית היא של אחת הקבינות הכי יפות למראה בעולם המסחרי. מושב הנהג מחבק את הגוף ומציע שפע של תמיכה ומקום וגם מאחור מוצאים מושב מרווח לשלושה מבוגרים ונוח לישיבה בכל סוג של תנאי דרך.

אהבנו גם למצוא בו התייחסות טובה לשימושיות עם תאי אחסון רבים ומגוונים שמקיפים את הנוסעים וברכב המבחן גם הותקנה מערכת שמע טובה עם מסך מגע, רק שיש לקחת בחשבון שעלותה של זו היא 5,000 שקלים נוספים. מערכת זו מחוברת גם למצלמת נסיעה לאחור ולפנים, מה שעוזר מאוד בתמרונים ההדוקים. אם כבר הזכרנו את אלה, ניתן להניח שהאמארוק הוא לא בדיוק עכבר העיר המושלם. עם ארך ענק שכזה, לא רק שיהיה זה קשה למצוא חניה בעיר, אלא גם פניות פרסה יצריכו לפחות 13 מטרים פנויים על הכביש לביצוע הסיבוב.

הממדים הנדיבים של האמארוק אפשרו למתכנניו גם לבנות לו מאחור ארגז יעיל וגדול. משקל ההעמסה המורשה עומד על 885 ק"ג (לא הגבוה ביותר בקבוצה) אבל עם מידות של 50.8 ס"מ לעומק, 155.5 ס"מ לאורך ו-162 ס"מ לאורך (122 ס"מ בין קשתות הגלגלים), מדובר בארגז גדול למדי. רכב המבחן הגיע גם עם ציפוי פנימי לארגז, וו גרירה, מדרגות צד וכו' של טל והדס, אשר מצריכים תוספת של מעל ל-10,000 שקלים נוספים.

מבחן טנדר עבודה פולקסווגן אמארוק. קובי ליאני
מבחן טנדר עבודה פולקסווגן אמארוק/קובי ליאני

על הכביש

גם בכל הקשור ליכולות הנסיעה, האמארוק מעלה את הרף. עוד לפני כן, הוא מתחיל עם עדינות וחלקות בפעולה, כך שאת מנוע הדיזל שבחזיתו צריך ממש להתאמץ כדי לשמוע בתא הנוסעים. אותו מנוע מפיק 180 כ"ס ב-4,000 סל"ד וכן 42.8 קג"מ (הגרסה החזקה ביותר של האמארוק) והוא משודך לתיבת הילוכים אוטומטית (לא DSG) עם לא פחות משמונה הילוכים.

הצמדתה של דוושת המצערת לרצפה תגרום לאמראוק לזנק קדימה בנחישות מרשימה לטנדר כדי להשיג זמן תאוצה של 11 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש וכן 9 שניות מ-80 ל-120 קמ"ש כהדמיה של עקיפה. זה אומר שהאמארוק אולי לא ממש מהיר ביחס למכונית רגילה, אבל איטי הוא ממש לא. מנגד, הוא גם לא ממש חסכוני, לפחות לא כפי שמצהיר היצרן (12 ק"מ לליטר), כאשר במבחן שלנו שנעשה ברובו ללא משקל מאחור ובנסיעות בינעירוניות ממשוכות, התקשה האמארוק להציג 9 קילומטרים לליטר.

כשלא שוכחים שמדובר בטנדר, גם נוחות הנסיעה שומרת על פרופיל נינוח מאוד. המתלים של האמארוק עדיין מכויילים לקשיחות לטובת יכולת נשירת מטען, אבל גם בלעדיו, הגרמני שומר על נסיעה רהוטה על הכביש. די פעם מהמורה או גל באספלט שולחים תזכורת מדודה שעדיין מדובר ברכב עבודה, אך בסך הכל, קשה לחשוב על טנדר דומה שמסוגל להציע נינוחות כזו בנסיעה. 100 קמ"ש בהילוך השמיני והאחרון מציבים את המנוע על 1,500 סיבובים שקטים ונעימים וגם תחושת המהירות נעלמת בהשפעת השקט בתא הנוסעים והגובה מהאספלט.

סיבובים, טנדרים בדרך כלל לא אוהבים. עם מרכז כובד גבוה וחלוקה לא זהה של רכות במתלים מלפנים לעומת קשיחות מאחור, גורמים לרוב רכבי העבודה פשוט לוותר על אספלט שאינו ישר. זה לא המקרה באמארוק. לא רק שאחיזת הכביש שלו מצוינת הודות לצמיגי הבריג'סטון דואלר, אלא גם המתלים שלו עושים עבודה מצוינת בריסון הגוף תחת עומס. רק ההגה מרגיש קל וחסר תחושה כדי למנוע ממנו מלזכות בתואר טנדר GTI.

מבחן טנדר עבודה פולקסווגן אמארוק. קובי ליאני
מבחן טנדר עבודה פולקסווגן אמארוק/קובי ליאני

המלך החדש בשטח?

הטנדרים קיבלו במקור הנעה כפולה, כדי לאפשר לקבלנים שאמורים היו לרכוש אותם, גישה אל אתרי עבודה שרכב פרטי לא יכול היה לגשת אליהם. אבל מהר מאוד הפוטנציאל הגלום בהם קסם לשועלי השטח שנדלקו על המרכב החסון, על מערכת ההנעה הישירה, על מרווח הגחון (23 ס"מ באמארוק) ועל הברזל. הכל שם היה עשוי מברזל.

האמארוק ממשיך את התפישה הזו וזורק לחבילה גם המון אלקטרוניקה שגורמת לו להרגיש כמו איש הברזל במרוץ טריאתלון. מלבד פגיעה מוחשית בזווית הנטישה כתוצאה מהתקנת וו הגרירה, האמארוק חי בשטח כמו עז מפלדה. כושר העבירות שלו מפתה לקחת אותו למקומות בהם רכבי שטח סטנדרטיים עלולים להשאיר פלסטיקים מאחור, אבל למרות הכל, בעת לקיחת רכב המבחן, היבואן המקומי ביקש מאיתנו שלא להגזים בנסיעה בשטח.

ועדיין, במתלולים שמצאנו בהרי ירושלים, בדרך בורמה ושבילים הסובבים, יכולנו להתרשם מהיכולת הגבוהה שלו עד כדי זלזול (ואולי גם פגיעה באתגר עצמו בנסיעה בשטח) בטיפול בקוליסים, בדרדרת ובדילוג על סלעים. אין לנו ספק שמי שירכוש אותו, ידאג גם למגן כהלכה את התחתית כדי למנוע מפגש כואב עם הקרקע.

גם האלקטרוניקה מסייעת מאוד בשטח, כמובן עם בקרת האחיזה הרגישה, עם הבלם האוטומטי לסיוע בזינוק בעליה ובמיוחד, מתג הקסמים Off Road הנמצא ליד ידית ההילוכים. לחיצה עליו גורמת לאמארוק להבין שאתם רציניים לגמרי והוא ישנה את פעולת כל מערכות הרכב בהתאם לשימוש בשטח טכני (כולל בקרה מאוד מתוחכמת לירידה במדרון). הוא גם יגרום לתיבת ההילוכים ליצור החלקה מתאימה בממיר המומנט כדי לאפשר לאמארוק זחילה במהירות של 1 קמ"ש בלבד, בעליה, במישור או בירידה. גם הכוח הרב של המנוע מסייע באותן נקודות קריטיות שבהן הסוסים והנחישות של הנהג מכריעים.

מבחן טנדר עבודה פולקסווגן אמארוק. קובי ליאני
מבחן טנדר עבודה פולקסווגן אמארוק/קובי ליאני

אתם מוכנים לשלם על זה?

אין דרך ליפות את המציאות הזו או לצפות אותה בסוכר - האמארוק הוא רכב יקר. יקר מאוד מאוד. כאמור, גרסת הבסיס תעלה לכם 265 אלף שקל לפני תוספות נחוצות והוא יכול להאמיר לכדי 300 אלף שקל לגרסה היותר אזרחית שלו עם יותר תפנוקים. באולם המכירה ינסו להציע לכם שלל זיכויים או מתנות בתשלום כזה או אחר, אבל אי אפשר לחמוק מכך שהאמארוק אמנם משאיר אותנו מחד עם תחושה טובה בלב, אבל עם נזק יקר בכיס.

לזכותו אפשר לציין מרווח טיפולים גדול של 20,000 ק"מ או שנה וכמובן יכולות גבוהות מאוד, אבל לכל זה יש מחיר. מחיר שגורם לנו לחשוב שהאמארוק יקסום יותר לחובבי הפנאי והפוזה מאשר לפועלים עם צווארון כחול שצריכים ארגז כלים על גלגלים.

עוד על פולקסווגן בוואלה! רכב

קונים רכב חדש? קבלו מבחן דרכים

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

מבחן טנדר עבודה פולקסווגן אמארוק. קובי ליאני
מבחן טנדר עבודה פולקסווגן אמארוק/קובי ליאני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully