וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורשה לעניים: פי ג'י או קאווינס

חברת PGO הקטנה שרטטה בודי דמוי חיפושית, השתילה מנוע של פיג'ו-ב.מ.וו וארזה הכול בהשראת מכונית הספורט המיתולוגית פורשה 356 ספידסטר. כבר לא רק רפליקה

אם שמעתם פעם על חברת 'וויסמן' או חברת 'דונקרוורט', סביר להניח שאתם מכירים את סדנת PGO שנולדה בצרפת. PGO, יחד עם סדנאות הרכב שאוזכרו לעיל, הינה מומחית בהפקת רפליקות של מכוניות היסטוריות וקלאסיות, תוך שדרוגן במכלולים מודרניים. עד לפני שנה, היא ביססה את עצמה רק כסדנה להסבה מלאה על פי עיצובי מכוניות פורשה ישנות, אולם כעת עם הקאנוויס החדשה היא ממש מייצרת דגמים מאפס ובמחירים הוגנים.

מאחר ותחום ההתמחות של PGO היה ונותר פורשה, במיוחד רפליקות המבוססות על ה-356 ספידסטר, קל להבחין מאיפה הגיעה ההשראה החיצונית לקאנוויס (על שם רכס ההרים הגבוהים בצרפת). אולם, ב-PGO מדברים במונחים גלובאליים, וטוענים כי חלק מהרכיבים החיצוניים הושפעו מרודסטר עממית וזולה - דייהטסו קופן (כמה חבל שלא זכינו לראותה בישראל).

הקאנוויס מבוססת על קונספט בשם 'סנייק' שהוצג אשתקד בתערוכת שנחאי במסגרת אירועי שהוקצה לדגמי אב טיפוס עצמאיים, אך נעשו בדגם של 2013-14 הרבה מאוד שינויים, במיוחד תחת המעטפת החמודה שאוצרת בעיטה בכלל לא קטנה לכל מי שינסה לקרוא עליה תגר.

על משקל של פחות מטון אחד, קאווניס עושה שימוש במנוע פיג'ו-סיטרואן מסדרת THP בנפח 1.6 ל' שהורכב מאחרי צמד המושבים. ההספק המרבי שעובר לגלגלים מאחור הוא 185 כ"ס, 24 קג"מ מ-2,000 סל"ד וחיבור אל תיבת הילוכים ידנית לה שש מהירויות. את ההאצה ל-100 קמ"ש, היא מסיימת ב-7 שניות ועד מהירות מרבית של 225 קמ"ש. היא אפילו די חסכונית: 10 ק"מ לליטר בעיר ועד 14 בשטחים בינעירוניים.

את הקבינה ניתן להזמין במגוון רחב של דיפונים, כיסויי מושבים ומערכת בידור נשלטת צג מרכזי בקוטר 5 אינטש תהיה סטנדרטית.

PGO תחל למכור את הדגם בסוף השנה דרך מספר סוכניות ביפן, צרפת, אוסטריה וגרמניה, כווית ואפילו באלג'יריה. המחירים הסופיים טרם פורסמו, אך ההערכות הן שהעלות גבוהה מ-30 אלף יורו (150 אלף שקלים לפני מס).

עוד חדשות בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • פורשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully