וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאזדה 3 החדשה נחשפה. מתי בישראל?

על רקע חגיגות העשור להצגת הסדרה, מאזדה משיקה בארה"ב את ה-3 החדשה עם מנועי סקיי אקטיב, תא נוסעים משודרג ועיצוב ספורטיבי מסורתי. תגיע לישראל בעוד פחות מחודשיים

באירוע שהתקיים על אדמת ניו יורק, נחשפה בשעות האחרונות מאזדה 3 החדשה. המשפחתית החשובה ביותר של היצרנית היפנית מושקת בדור שלישי, וזו תנסה לשחזר את הישגיה בקבוצתה, לאחר שבשנים האחרונות התערער מעמדה לאור התקדמותן של המתחרות הישירות, ביניהן כאמור מלכות השוק החדשות מדרום קוריאה - יונדאי וקיה, והמשפחתית הנמכרת ביותר בישראל ובעולם, פורד פוקוס. חשוב לציין כמובן, שגם טויוטה קורולה החדשה שתוזנק ממש בקרוב בישראל, לא תעשה לה חיים קלים.

על פי נוסח ה'קודו-דיזיין', מאזדה 3 תתייצב לצידן של ה-6 וה-CX5החדשות כשהיא מעוצבת ברוח ספורטיבית שהפכה מאז העשור הקודם לסימן ההיכר של המותג. מעצבי החברה השוו ל-3 את החזות הדומיננטית של ה-6 ("הפרצוף המחייך") ואת הקימורים הבולטים בכנפיים, אולם אל תצפו להפתעות גדולות בעכוז, שכן גם הוא פותח על פי קו האופנה הנוכחי.

במספרים, מאזדה 3 החדשה, בגרסתה הקצוצה, צומחת כמעט בכל סעיף אפשרי. אורכה מקצה לקצה הוא 4.46 מ', רוחבה הוא 1.80 מ' בקירוב, בסיס הגלגלים הוגדל ב-6 מ"מ ומתייצב כעת על 2.70 מ' והיא מעט יותר גבוהה מקודמתה.

במשך שנות פיתוח הדגם, מאזדה השקיעה לא מעט בהשתקת רעשי הכביש. לטענת היצרן, הקבינה החדשה תהיה שקטה במידה לא מבוטלת לעומת הדור הקודם, וזאת באמצעות שימוש בחומרי בידוד רבים יותר בדלתות, איטום משופר לתא המנוע ומערכת פליטה חרישית (רכב משפחתי, כן).

תא הנוסעים החדש יהיה לפיכך מרווח יותר, כשבמרכזו בקרה משולבת ונאה עם צגים גדולים, חיבורים וכניסות, חריצי הכנסת כרטיסי SD, מערכות BOSE אופציונאליות, תפעול גמיש למכשירי סמארטפון וקונסולה מוכוונת כלפי הנהג. גם שדה הראייה השתפר משמעותית (הסטת קורות A הקדמיות,) והנהג מקבל גם תצוגה עלית. בכלל, מתכנני ה-3 מספרים שהצליחו להגדיל את המרחקים בין השורות, לשדרג את מרחבי המרפקים בין היושבים, אבל לשמור על תא מטען שימושי שאף גדול ב-10 ל' מהדגם היוצא (בגרסה הקומפקטית) ומציע 350 ל'.

משקלה של המאזדה הופחת רק במעט, בסביבות 60 קילוגרמים, אולם נתונים אלה מיוחסים ליחידות ההנעה. בקו המנועים של מאזדה 3 יהיו 3 חטיבות כוח עיקריות, כולן כאמור בטכנולוגיית סקי אקטיב. הגרסה הבסיסית תחלץ מנפח של 1.5 ל' הספק של 100 או 110 כ"ס (0-100 קמ"ש ב-10 ש') ותחובר לתיבה ידנית או אוטומטית 6 מהירויות, בעוד מנועי ה-2.0 ל' יחלצו 120 כ"ס (0-100 קמ"ש ב-9 ש') והמנוע הבכיר יהיה ה-160 כ"ס. גרסת הדיזל 2.2 ל' תפיק 150 כ"ס ותאיץ את המכונית ל-100 קמ"ש ב-8 שניות.

נתונים אודות צריכת דלק טרם פורסמו רשמית, אולם שימוש במנגנון 'עצור וסע' (דימום הרכב בעמידה ממושכת) ובקרת אגירת אנרגיה מבלימה, מבטיחים שיפור חיוני בצריכת הדלק של המשפחתית היפנית, וודאי שביחס למנועים והתיבות המיושנים שנמכרים כיום.

בנוסף לכך, מאזדה 3, כך לפחות מדווחת היצרנית, תשמור על היכולות הדינאמיות שלה ואף יותר מכך: השלדה הוקשחה ב-30%, הושג שיפור לא קטן במקדם הגרר, ומערכת המתלים תהיה מאוזנת דיו כדי לספק חווית נהיגה ספורטיבית מול נוחות נסיעה גבוהה.

את ה-3 סדאן אגב, מאזדה תחשוף רק בחודש הבא, בעוד גרסת ספורט חמה עשויה להצטרף להיצע בשנת 2014. לישראל, תגיע ה-3 החדשה בחודש אוגוסט הקרוב, כך מסרה היבואנית לישראל 'דלק מוטורס'. המחירים יפורסמו במועד השקתה.

עוד הרבה על מאזדה בוואלה! רכב

מאזדה 3. אתר יצרן
מאזדה 3/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully