וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביעות רצון: הגרמנים מעדיפים שוודיות

סקר שביעות רצון מאת JD פאוור בגרמניה דירג את וולוו במקום הראשון במגרש הביתי של אודי, ב.מ.וו ומרצדס. טויוטה דומיננטית בארבע מתוך חמש הקבוצות

מתחת לאף של מובילות סגמנט היוקרה, אודי, ב.מ.וו ומרצדס, וולוו השוודית קוטפת את המקום הראשון במסגרת סקר שביעות רצון שערך מכון JD פאוור בשיתוף 'אוטו-טסט' של ירחון הרכב הפופלארי בגרמניה 'אוטובילד'. החברה הסקנדינבית זכתה לניקוד של 832 נקודות והצטיינה בתחומים של איכות, אמינות וגורמי משיכה (בעוד ממוצע התעשייה עומד על 789 נק'). טויוטה הגיעה למקום השני עם 812 נק', אולם שלטה ביד רמה בכל הקבוצות, למעט סגמנט היוקרה בו אינה לוקחת חלק (לקסוס).

JD פאוור מעריך מכונית בנות שנה עד שלוש שנים על פי מספר קטגוריות: גורם משיכה (27%) שנקשר לסוגיות של עיצוב, נוחות וחבילה כללית, הוצאות אחזקה (25%) הכוללות צריכת דלק למשל, איכות ואמינות (24%) ורמת השירות (23%).

מתוך הנתונים, עולה כי וולוו זכתה לשיעור הגבוה ביותר בקרב 25 המותגים שנבדקו על פי JD פאוור, כשאלה מציינים כי המותג השוודי הצליח לעורר עניין בקרב מעריציו גם בתקופות רדומות לכאורה. טויוטה שהגיעה למקום השני בדירוג הכללי הבריקה בכל מה שנוגע לעניינים של אחזקה והוצאות ושירות לקוחות וכבשה את קטגוריות מכוניות המיני, סופר מיני, והקומפקטיות המשפחתיות. סוגרות את החמישיה הראשונה הן מרצדס עם 810 נק', מאזדה 808 נק' ומיצובישי עם 807 נק'.

המחקר של JD פאוור בדק גם מהי מידת הנאמנות של הלקוחות למותגים המועדפים, וגילה כי חמישה מהם נהנים מקהל נאמן שאף ממליץ לחבריו לרכוש רכב דומה. 44% להם רכב שנמנה על 1 מ-5 המותגים המובילים, העיד שירכוש עוד רכב חדש בוודאות, בעוד בחלק התחתון של הטבלה רק 30% דיווחו שיחזרו לאותה יצרנית.

"יש לך מצד אחד קהל של רכבי פרמיום, בעל שיקולים אחרים: תדמית, איכות, נהיגה, עיצוב וכו'. מצד שני, רכב שנמכר בהיקפים מסחריים גדולים ונחשב עממי צריך לתת ללקוח את העסקה הטובה ביותר לכספו, ולכן ישנם מאפיינים הרבה יותר חשובים", כך מסביר מנכ"ל פיתוח ומחקר JD פאוור אירופה, מארק לנדריך. לראייה, המחקר מצא כי 46% מקרב רוכשי רכב עממי, אומרים שצריכת דלק מדורגת במקום השלישי כתכונה החשובה ביותר ברכב משפחתי, אולם היא במקום ה-11! אצל רוכשי מכוניות פאר וסאלון. יחי ההבדל הקטן.

עוד חדשות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully