וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל מהיום: רשיון נהיגה מדורג

על פי תכנית רשיון הנהיגה המדורג תלמידים יחלו ללמוד נהיגה בגיל 16 וחצי ויגשו למבחן המעשי בגיל 16 ו-9 חודשים. לאחר מכן, מלווה לחצי שנה

היום, ה-1 ביולי, יצאה לדרך תכנית הרשיון המדורג של משרד התחבורה. במסגרתה, יוכלו תלמידי נהיגה להתחיל ללמוד שיעורים מעשיים בגיל 16 וחצי ולגשת למבחן הנהיגה ("טסט") כארבעה חודשים לאחר מכן, במקום בגיל 17 כיום. במידה ויעברו את המבחן, יאלצו לנהוג עם מלווה למשך ששה חודשים. התכנית חלה על כל נהג צעיר שגילו מתחת ל-24.

על פי שר התחבורה ישראל כץ, התכנית, על אף שעוררה מחלוקת בקרב הציבור נוכח הורדת הגיל המותר, נועדה לתגבר את הפיקוח על הנהגים הצעירים בחודשים הראשונים בהם הם עולים על הכביש ולוקחים אחריות על כלי-רכב. "לתקופת הליווי יש השפעה חיובית ביותר על התנהגותו של הנהג. אני קורא לנהגים הצעירים לנצל את תקופת צבירת הניסיון כדי להכיר את הכביש ולשפר את מיומנות הנהיגה שלהם", כך השר כץ.

לדברי משרד התחבורה, משך תקופת הלווי תהיה ששה חודשים, במהלכה שלושה חודשים יהיו ביום ובלילה, ואילו בשלושת החודשים האחרונים הליווי יעשה רק בשעות הלילה בין 21:00-6:00. היקף שעות הליווי יהיו 50 לפחות, מתוך כך 20 שעות נהיגה בדרך עירונית,ו-15 שעות נהיגה תהיינה בדרך בינעירונית.

היתר הנהיגה הזמני יהפוך לרשיון קבוע בתום תקופת הליווי, ולאחר שהנהג חתם כי מילא אחר הוראות משרד התחבורה וביצע את 50 שעות הנהיגה תחת פיקוח מלווה. "הארכת תקופת הליווי לשישה חודשים עשויה לצמצם את מעורבותם של צעירים בתאונות הדרכים. מהנתונים עולה כי צעירים שנהגו ללא מלווה היו מעורבים בתאונות דרכים באחוזים גבוהים בהרבה מצעירים שעברו תקופת ליווי", מדגיש כץ.

עוד הרבה על משרד התחבורה בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully