וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למכירה: הלוטוס האמפיבית של ג'יימס בונד

בית המכירות של RM יעמיד למכירה פומבית את הלוטוס אספרי האמפיבית מ-1977 שהשתתפה בסרט "המרגל שאהב אותי". ומה יהיה המחיר?

מכונית הלוטוס אספרי האמפיבית של ג'יימס בונד מהסרט "המרגל שאהב אותי" שהוקרן ב-1977, מוצעת למכירה פומבית על ידי בית המכירות RM AUCTIONS. מדובר באחת המכוניות המפורסמות ביותר בסדרת סרטיו של הסוכן החשאי 007, והיא גם ללא ספק מהנדירות שבהן בשל כישורי הצלילה שלה. כעת, יש גם לכם הזדמנות לרכוש היסטוריה קולנועית.

למרות השימוש הנרחב (והמוגזם) כיום באפקטים מיוחדים בתעשיית הסרטים, הלוטוס - שכונתה על הסט בחיבה "ווט נלי" (כמחווה ל"ליטל נלי" מהסרט "אתה חי רק פעמיים"), הייתה צוללת שימושית ופעילה לכל דבר. היא נבנתה על ידי חברת 'פרי אושיאנגרפיק' בפלורידה, כאשר בתקופת הצילומים ניווט אותה מתחת למים דון גריפין, שהיה בעברו לוחם בשייטת האמריקנית (יחידת אריות היום).

במהלך הפקת הסרט, היחידה השנייה של צוות הצילומים נדדה לנסאו באיי באהמה כדי לצלם את הסצינות של המכונית תחת המים. שבע מכוניות מדגם הלוטוס אספרי הופקדו כדי להמחיש כל שלב נפרד בתהליך הטרנספורמציה לצוללת, אולם רק דגם אחד היה בעל יכולת אמפיבית של ממש.

עלות הרכבת המכונית נאמדה דאז ב-100 אלף דולרים, סביבות חצי מיליון דולרים כיום. אחרי הופעת הבכורה שלה בסרט של 007, היא הועברה למתקן אחסנה מיוחד בניו-יורק למשך עשר שנים, עד שנרכשה על ידי זוג אנונימי שהשאיר אותה תחת בקרת אפסנה מיוחדת, תוך הצגתה מידי פעם בפעם באירועים מיוחדים על פי הזמנה מראש (לרוב עבור כנסים של סדרת הסרטים).

האספרי, בידיו של רוג'ר מור, הייתה מסדרת ה-S1 שהוצגה לראשונה בתערוכת פריס ב-1975 ותוכננה על שולחן האיורים של סדנת ג'יוג'ארו האיטלקית. היא מצוידת במנוע מרכזי לו נפח של 2.0 ל' ו-160 כ"ס, בחיבור אל תיבת הילוכים ידנית. נוכח משקלה הקליל (בודי מפייברגלס) שעמד על פחות מטון, היא האיצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-6.8 שניות ועד מהירות מרבית של 222 קמ"ש.

מארגני RM יציגו את המכונית למכירה ב-8 בספטמבר בלונדון למשך יומיים. להערכתם, ובהתחשב בסכום המכירה של האסטון מרטין DB5 מהסרט "גולדפינגר" שנמכרה ב-4.4 מיליון דולר, תג המחיר של הלוטוס אספרי עשוי להיות מעל 3 מיליון דולר. רק אל תדמיינו לקחת אותה לביקור בחוף הים או לשגר טילים מהתקרה.

עוד קלאסיקה ואספנות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully