וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תופחת בחצי כמות ההרוגים בערים

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים תאבק בתאונות הקטלניות בערים על ידי הפעלת סיירת בטיחות ב-25 רשויות. היעד: צמצום ההרוגים ב-50% בארבע השנים הקרובות

המספרים לא משקרים. בכל שבוע כשמופץ למערכת דו"ח תאונות הדרכים, אנו עדים לקטל המתחולל באזור הנהיגה העירוני, כשמעל הכול בולט אחוז ההרוגים בקרב הולכי הרגל שמזנק מידי שנה. על פי יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ד"ר יעקב שיניין, "שיעור ההרוגים מקרב הולכי הרגל בישראל הוא כפול משאר מדינות העולם המערבי ועומד על 32%". בעקבות כך, מנסה כעת הרשות להיאבק במכת המדינה במסגרת פיילוט חדש: "סיירות בטיחות עירוניות".

במסגרת התכנית, שתארך כשנה בשלב הראשון, משתתפים 22 ראשי רשויות, ואלה יקבלו לציי הרכב ניידות בטיחות של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. הניידות תמסרנה לפקחים עירוניים שיבצעו מגוון של תפקידי אכיפה עם דגש על נושאי בטיחות בכבישים העירוניים, וזאת במטרה לקצץ משמעותית את אחוז הנפגעים בקרב הולכי הרגל. הם יפעלו במוקדים הומי אדם, כמו למשל מוסדות חינוך, מתחמים קהילתיים, קניונים ובמוקדי בילוי בסוף השבוע, אם כי בלילה יהיו אלה שוטרי משטרת התנועה שיתפעלו את הניידות.

"השקת סיירת הבטיחות העירונית מבטאת שינוי בתפיסת העבודה של הרשות, אשר תתנה מעתה פרויקטים המתוקצבים על ידה בביצוע מעקב ובקרה של היעדים והמטרות שנקבעו על ידה. התנינו את מסירת הניידות לרשויות המקומיות ולמשטרה בכך שהן ישמשו אך ורק לביצוע משימות שמטרתן הגברת הבטיחות בדרכים. בכל ניידת יותקן מכשיר GPS אשר יאפשר מעקב אונליין אחר תנועות הניידות ופעילותן תפוקח באופן קבוע על ידי מנהלי הבטיחות האזוריים של הרשות אשר יעביר דיווח חודשי על תפקודה של כל ניידת". כך מוסיף ד"ר שיניין.

הערים שתקחנה חלק בפיילוט כבר הגיעו לסיכום עם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, בהן חיפה, נצרת, עפולה, קריית ביאליק, קריית ים, קריית מוצקין, נצרת עלית, כרמיאל, נתניה, פתח תקווה, חדרה, רמלה, רעננה, רהט, אילת, בית"ר עלית, אשקלון, אשדוד, יבנה, קריית גת ואריאל.

על פי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, החודשים הקטלניים ביותר השנה היו ינואר ומרץ, עם 29 בני אדם שאיבדו את חייהם בכביש. מספר ההרוגים בקרב הולכי הרגל בעיר עומד על 31 בני אדם, לעומת 28 בתקופה המקבילה אשתקד. עד כה, נהרגו מתחילת השנה בכבישי ישראל 153 בני אדם.

"יש כאן שיתוף פעולה, שבו שלושת הגורמים - הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, משטרת ישראל ועמותת אור ירוק – מתגייסים ברמה הלאומית לטובת הצלת חיים והגשמת חזון אפס הרוגים בכבישים",כך מוסיף שיניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully