וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאסטון חוזרת בחודש הבא

דאטסון תקום לתחייה בחודש הבא וחושפת סקיצה של מכונית קומפקטית חדשה שתפותח בסיועה של החברה האם ניסאן ולאדה הרוסית. בדרך לישראל? כנראה שלא

ניסאן חשפה תמונה (איור) טרום ייצור למכונית חדשה של מותג דאטסון העממי, 30 שנה לאחר שהרכב האחרון של החברה נמכר ברחבי העולם ולבש את הכותר ההיסטורי. מכונית האצ'בק החדשה פותחה על ידי החברה היפנית, ותזכה לבכורה רשמית בתערוכת ניו דלהי בעוד פחות משבועיים.

הדאטסון החדשה תצעד בדרכן של קודמותיה, ותציע מכונית גמישה ושימושית במחיר נגיש. היא תבוסס על פלטפורמה של לאדה קאלינה, אך לא תחלוק איתה רכיבים, אותם היא תקבל ממכוניות ניסאן ורנו. על פי ניסאן, תהיה הדאסטון של המאה ה-21 מכונית חסכונית שמיועדת לשווקים מתפתחים ואנשים צעירים, כך שהיא תופץ להרבה מדינות מסביב לעולם במטרה לנפח את קופת ההכנסות.

מצד שני, חסכון בעלויות בתת מותג הוא מפתח להצלחה, ולכן תא הנוסעים כך מסתמן, יהיה עירום ופשוט יותר מהלאדה עליה היא נשענת. משמע, אין לצפות לחלונות חשמליים כסטנדרט ובטח לא למערכת שמע עם יותר משני רמקולים בדלתות. גם בטיחות, על אף היותה משויכת לרנו-ניסאן, לא תהיה מרשימה במיוחד.

דאטסון. אתר יצרן
דאטסון/אתר יצרן

בשלב זה, אין פרטים אודות מערכות ההינע של דאטסון, אבל ניסאן אשרה שלא היא אחראית להתקנתן או פיתוחן, כי אם לאדה. בנוסף לכך, לאדה גם תהיה אחראית להרכבת המכוניות במפעל של אוטוואז הרוסית בטוליאטי, וכן מפעל נוסף שיהיה אמון על פס הייצור באינדונזיה. בנוסף לכך, מסתמן כי מכונית סדאן גם היא על הפרק, אך זו תגיע לייצור בשלב מאוחר אל שני המפעלים.

דאטסון תמכור את המכוניות ברוסיה, דרום אפריקה, הודו ועוד שווקים מתפתחים במחיר שינוע בין 3,000 ל-5,000 דולרים, בכפוף ל"חבילת האבזור" המוצעת. נוכח היותה מכונית תקציב, לניסאן אין שום כוונה לשווקה באירופה או בארה"ב, מה ששולל את הגעתה לחופי ישראל כמובן.

דאסטון הוקמה ביפן בשנת 1914 תחת הכותר DAT TO GO. המילה DAT נובעת מהמושג "מהירה כברק" ביפנית, אבל היא גם מתייחסת לאותיות הראשונות בשמותיהם של מקימיה: Den, Aoyama Takeuchi. על אותו הגיון, ניסאן פרשה את המותג DAT לאנגלית: Durable, Attractive and Trustworthy, כלומר עמידה, אטרקטיבית ואמינה. ב-1933 התשלטו עליה בכירי ניסאן והכריזו על שינוי תדמיתי תחת הססמא: mobility for all, או ניידות לכולם, והכריזו על כותר חדש: Datsun, או בנו של DAT כמחווה למייסדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully