וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופל מונזה חוזרת, ובגדול

אופל תחזיר לחיים את המונזה הספורטיבית בתערוכת פרנקפורט תוך הכוונה לשפת עיצוב חדשה של המותג הגרמני. דגם סדרתי? לא בטוח. מנכ"ל החברה: "השראה לעתיד"

30 שנה אחרי שהכותר נעלם, אופל תחשוף את מונזה קונספט הספורטיבית בתערוכת הרכב בפרנקפורט שתיערך בחודש ספטמבר הקרוב. היצרנית הגרמניה חשפה היום (ב') קדימון למכונית הקופה שתסלול את הדרך לדגמים חדשים וטכנולוגיות עתידניות של החטיבה שתכנסנה לשימוש בשנים הקרובות.

אופל מונזה קונספט. אתר יצרן
אופל מונזה קונספט/אתר יצרן

המונזה קונספט שואבת השראה חלקית מדגמי הספורט של אופל, בפרט גרסאות ה-GTC, ה-OPC ו-ה-VXR של ווקסהול. יחד עם זאת, ועל אף החיבור בין כלי הרכב, אופל טרם אשרה שתייצר מכונית קופה של ממש שתמלא את מקומה של הקליברה הגדולה או המונזה המקורית שנולדה ב-1978 ויוצרה עד 1986.

מנכ"ל אופל, ד"ר קרל תומאס ניימן, מסביר שהמונזה משקפת את היעדים והחזון של החברה בעתיד, והיא בהחלט מוצר שמלמד על הטכנולוגיות וקו העיצוב שהלקוחות של אופל יקבלו בדגמים החדשים של המותג. לדבריו, שני מרכיבים עיקריים מאפיינים את המונזה: חיבור ויעילות.

"אני לא יכול להכנס לכל הפרטים על המונזה, ועל איך היא תשנה הרבה דברים שחושבים עליהם כיום בענף הרכב. אבל, אני יכול להבטיח לכולם שמנקודת מבטי האישית, העיצוב המהפכני של הרכב והפרופורציות המדויקות שלו יסובבו הרבה מאוד ראשים בעולם", מוסיף הד"ר.

לשאלה אם אופל תייצר מכונית ספורט-קופה בדמותה של המונזה, אין תשובה בשלב זה. אופל הותירה חלל ריק לגרסת שתי דלתות מאז ימיה של הקליברה כפי שצוין, אך מאז לא עסקה בפיתוח דגמים אלה למעט ורסיות ספורטיביות על בסיס אסטרה.

המונזה היא פרק נוסף בשושלת הקונספטים של המותג שהחלה ב-1965, עת היא חשפה את ה-GT הניסיונית, שהייתה מכונית הראווה הראשונה אי פעם שהוצגה בתערוכת רכב. משם והלאה, ונוכח הצלחתה, כל היצרניות הלכו בדרכה של אופל והציגו מכוניות רעיוניות בתערוכות הרכב.

עוד הרבה על אופל בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • אופל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully