וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: המכונית האמפיבית המהירה בעולם

בים או ביבשה, המכונית האמפיבית האמריקנית של חברת ווטרקאר מגיעה למהירות מרבית של 70 קמ"ש על פני המים ועד 130 קמ"ש על פני האדמה. המחיר, לא עממי

אתר יצרן

צילום: יצרן

סדנת פיתוח כלי רכב אמריקנית בשם 'ווטרקאר', הסירה את הלוט מעל הפנת'ר, רכב פנאי קבריולה שלדברם הינו הדגם האמפיבי המהיר ביותר בעולם למכירה בהיקף מסחרי. האם ה'גיבס אקוואדה' האמפיבי של המיליארדר ריצ'רד ברנסון הודח מכס המלכות? אולי.

הפנת'ר של האמריקנים נוצר בדמותו של הג'יפ הוותיק והקשוח CJ-8, כאשר משקלו נושק ל-1.7 טון על בסיס שלדת צינורות מפלדה ומעטפת עשויה סיבי פחם (קרבון), עם מילוי פוליסטרין (קלקר) כדי לשפר את יכולת הציפה של המכונית האמפיבית.

סידור ההושבה של הפנת'ר מאפשר הסעת ארבעה אנשים באווירה די מפוארת, אם לשפוט על פי המפרטים. החברה מציעה מגוון רחב של ריפודים איכותיים וקונסולה עם הרבה שעונים אנלוגיים קלאסיים במרכז הבקרה, מרביתם - עשויים חומר מונע חלודה כמובן.

תחת מכסה המנוע, שוכנת יחידת 24 שסתומים בנפח 3.7 ל' מבית הונדה. התפוקה המקסימלית שלה עומדת על 305 כ"ס ו-37.8 קג"מ בחיבור אל תיבת 4 הילוכים מותאמת של פולקסווגן. לדברי החברה, השידוך הזה מספק כוח ואנרגיה להעיף את הפנת'ר למהירות מרבית של 70 קמ"ש על המים ועד 130 קמ"ש על האספלט או החולות.

בהשוואה לגיבס אקוואדה של ברנסון, הפנת'ר מהיר יותר על המים בהפרש של 20 קמ"ש, אולם חסרים לו 30 קמ"ש על היבשה. מצד שני, לפנת'ר יכולת עבירות בשטח, כך שהוא קצת יותר וורסטילי, ואף זול ממנו משמעותית: 76 אלף דולרים (280 אלף שקלים לפני מס), לעומת 140 אלף דולרים (מעל חצי מיליון שקלים לפני מס).

לאתר של חברת WATERCAR
לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully