וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דעה: מדבקת המלשינון תגרום לתאונות

ז'ק מזרחי

9.7.2013 / 19:53

האם זו חובבנות לשמה או סתם איוולות? מדבקת המלשינון כחלק מנוהל 6 המטופש, ממחישים עד כמה קובעי ההחלטות לא מבינים דבר בבטיחות

ישראל היא מדינה מסודרת, ולכן יש בה נהלים. לתקשורת יש את נוהל-חבצלת, כדי שאם דמות ציבורית קשישה או חולה תתפגר לפתע, רחמנא לצלן, תימצא תיקיה מסודרת עם כל החומר הדרוש למבזק חדשות מיידי ומפורט; לצבא יש את נוהל-חניבעל, כדי לפטור את הממשלה מלחצים כשחלילה ינסו לחטוף חייל; ולבעלי הרכב הצמוד, הידוע גם כ"רכב ליסינג" ובמקרים מסוימים כ"רכב חברה", יש את נוהל 6 - כדי שנהגים יוכלו להתלונן על עבירות תנועה של אחרים, תוך ביצוע עבירה קשה בעצמם.

כן, הפעם אנחנו עוסקים במדבקת "איך אני נוהג/ת?" - אחת הבושות הגדולות שלנו על הכבישים. כבר כמעט שנה שהחוק האווילי הזה בתוקף, ובהיותנו אזרחים פאסיביים עוד מימי כצאן-לטבח, אנחנו משלימים עם האבסורד ככאלה שלוקחים תרופות הרגעה פסיכיאטריות בקביעות. אנחנו, כלומר לא רק בעלי הרכב הצמוד, בני מעמד הביניים באשר הוא, אלא כל מי שאוכל את הלוקש שאומר שנבחרי ציבור בהכרח חושבים על טובת-האזרח.

אין דבר טוב אחד בנוהל הנפסד הזה, שהכנסת הפכה לחוק. המדבקה הוולגארית, בגודל תקני ענק, היא מפגע אסתטי שמכער מכוניות ואת הסביבה כולה, היא מפגע מוסרי שמעודד מלשנות נלוזה, היא מפגע כלכלי שגורם להוצאות מיותרות, היא מפגע בטיחותי שגורם להסחת דעת חמורה בזמן הנהיגה, היא מפגע חוקי שמעודד שימוש בטלפון גם אם אין דיבורית ברכב. לא נפריז אם נאמר שזהו אחד החוקים הכי גרועים שחוקקו אי פעם, וכולנו חיים איתו כאילו כלום.

יוזם החוק, חבר הכנסת לשעבר זאב ביילסקי, טען בשעתו שהמדבקה האינפנטילית שלו תציל חיים. טוב, הבה נזרום איתו. אם מדבקת הפלא מצילה חיים, למה לא להדביק אותה על פגושי כל המכוניות בארץ? למה רק על מכוניותיהם של בעלי הרכב הצמוד? האם זאת דרך ערמומית להעדיף את חייהם של אלה שמשלמים יותר מסים? כי הרי בעלי הרכב הצמוד הם חלק משמעותי מהשכבה החברתית שמשלמת הכי הרבה, ומפרנסת יותר מכולם את הקופה של שר האוצר וחבריו הבנקאים. זה די מחוכם לנסות לאלף אותם לנהוג כמו רובוטים. רק שיהיו בריאים וימשיכו לשלם.

לא רק שהמדבקה הגאונית לא מצילה חיים - היא בפירוש מסכנת חיים, ואין ספק שתאונות נגרמו ועוד ייגרמו בגללה. בואו נחשוב לרגע על הסיטואציה שבה נהג שהמדבקה מתנוססת על ישבן מכוניתו ביצע עבירת תנועה לנגד עינינו. במקרה הטוב יש לנו דיבורית, ואז אנחנו נדרשים לשנן את המספר המקוצר, להוריד יד מההגה, להסיט את המבט מהכביש, לחייג, להמתין למענה האנושי או למשיבון, לשקוע בשיחה שבה נתאר את העבירה שראינו, כנראה תוך כדי מרדף אחרי העבריין, כי צריך למסור גם את מספר הרישוי שלו, ולא יעלה על הדעת שרשמנו אותו תוך כדי נהיגה. איך שלא נתבונן במקרה הסביר הזה, התנתקנו לחלוטין מנהיגה, פיזית ומנטאלית, במשך דקות ארוכות ושמנו את עצמנו ברמת סיכון מאוד גבוהה. ומה אם כל זה קורה בשעות הדמדומים, או בגשם שוטף? מה תגיד למשפחות הנפגעים שהתעסקו עם המדבקה הקטלנית שלך במקום לנהוג, חבר הכנסת לשעבר ביילסקי?

נוהל 6 חושף לא רק את הגישה הבעייתית של חברי כנסת שאין להם מושג מה הם עושים, אלא בעיקר את חובבנותם של הגורמים המקצועיים במשרד התחבורה, במשטרת התנועה וברשות הלאומית לבטיחות בדרכים. מתוקף תפקידם, הם היו צריכים להגן על הציבור מפני המדבקה המסוכנת, וכרגיל, הם לא עשו דבר. אה, סליחה, הם דווקא התקינו עוד מצלמות מהירות מצילות חיים בכבישים בינעירוניים.

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • טסט ראשון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully